Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Siema. Tu będę zamieszczał pytania dotyczące top down, ponieważ wcześniej bawiłem się platformówkami a w td mam trochę problemów. Mam helathbara jako manę, i jest na klocku( tak mi jest łatwiej ) i może to banalne ale ja go nie umiem zrobić. Otóż mam 2 czary i mam heathbar (mana) i gdy używam czarów , mana spada a jak jest na np 15% a czar wymaga 25% many to nie nie leci. Jak to zrobić ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 a mana ma wpadac na minus? jesli nie to: if mana>=25 { akcja na czar mana-=25 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 e ja go nie umię zrobć. pisac tez nie umiesz a co do reszty: ale z was programisci, wszystko na talerzu podane, bez nawet cienia myslenia, nie umiesz zrobic prostego warunku if(twoja_mana<0,25*max_mana){wykonajczar;twoja_mana-=0,25*max_mana}else{czar nie moze byc wykonany} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Za pisownię sorry , if(twoja_mana<0,25*max_mana){wykonajczar;twoja_mana-=0,25*max_mana}else{czar nie moze byc wykonany} zapomniałem o tym, forum jest od tego by pomagać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 tam powinien być znak większości if(twoja_mana>0,25*max_mana){wykonajczar;twoja_mana-=0,25*max_mana}else{czar nie moze byc wykonany} ale to drobiazg :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ale zresztą ja nie mam na zmiennych , i heathbar jest na klocku, nie w kodzie. I niech mi któryś znów powie w stylu ,, ale z was programisci, wszystko na talerzu podane, bez nawet cienia myslenia, nie umiesz zrobic prostego warunku " to mnie szlak trafi -.-. To że zapomniałem o tych wszystkich kodach to już moja sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 to inteligencie podaj w klocku nie wartosc tylko nazwe zmiennej, ZONK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ja jestem mało rozumny ( przyznaję się ) więc komu się chce niech zrobi przykład tego, dam credits Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 podaj w klocku nie wartosc tylko nazwe zmiennej więc komu się chce niech zrobi przykład tego, dam credits 1.https://gmclan.org/up6357_12_game.html 2.kliknij tutaj tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ale ja chcę przykład że mam manę , używam czaru, mana ubywa a jak nie mam many odpowiedniej ilości to nie mogę użyć . A ty mi dałeś losowe healthbar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Kimonek - narysuj healthbar z maną, a przy użyciu czaru (np LMB) wpisz: if mana>=ilosc potrzebnej many do czaru { mana-=ilosc potrzebnej many do czaru kod na wykonanie czaru } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ok, to działa, ale nie odejmuje mi to z healthbara czyli many. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 wklej zamiast losowania inteligencie... if(twoja_mana>0,25*max_mana){wykonajczar;twoja_mana-=0,25*max_mana}else{czar nie moze byc wykonany} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 //Nie korzystam z tego klocka, dlatego mogę się mylić i nie wyzywać mnie za to // Oj Kimonek... Gdzie wysujesz healthbar? w jakim evencie? Ustaw na step, a jak nie zadziała to w draw :D Bo jak masz w create to pobiera info o stanie many przy tworzeniu obiektu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Mam w draw... W step mam GML x = view_xview; y = view_yview; I healthbar dalej mam na klocku, nie na kodzie. Jeśli coś to zmieni to dam na kod tylko powiedzcie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Spróbuj :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Proszę:https://gmclan.org/up7191_12_mana.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 x = view_xview; y = view_yview; Na pewno w step, jeśli to tam masz ten kod, to Ci się "rusza" , najlepiej daj ten kod w draw, a jeśli masz sprite w danym obiekcie to zrób tak: To daj zarejestrowanej wersji GM: GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); x = view_xview; y = view_yview; // dla nie zarejestrowanej wersji GM zamiast draw_sprite_ext() daj draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)</span> Co do tej many, to zrób to tak: GML if health >=25 { // tutaj ten twój "Czar" health -=25 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 No w końcu działa :D Credits dla karolo320 i ediepl Cordoba Potem zobaczę czy te viewy działają W tym przykładzie event ,, draw " jest w hero i gdy tam dam te x = view_xview; y = view_yview; To postać jest tam w górnym lewym i nie może się ruszać. Gdy przerzucam to na o_controller to potem znów nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Poprawiłem: https://gmclan.org/up7191_12_b5f494d247.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 x = view_xview; y = view_yview; Daje ci pozycje w lewym, górnym rogu viewa. Będzie się więc przesuwało razem z widokiem, zagnieżdżone w owym lewym górnym. Użyj tego do rysowania paska, nie do ustawiania pozycji bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ok , wielkie dzięki ! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 ale bede mial te kredki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 To jakiś żart ? Mówiłem komu dam credits, a jeśli chcesz się spytać tak jak teraz to napisz to na PW, bo to wygląda na bezmyślne nabijanie postów. A co do tematu, jak jest o_moneta to jak zrobić by losowo dostawało się kasę ? Na przykład biorę monetę i losuje od 1-10 ? Coś chyba z random ale nie wiem jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 losuj=random(10) kasa=round(losuj) down2x ma racje ale to dlatego ze zmęczony jestem :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ok, dzięki , to pytanie również zakończone odpowiedzią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ten wyżej 2x to mistrz napier#alania w kod bezsensownych zmiennych :D GML kasa=round(random(10)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shumix Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 GML kasa+=round(random(10)); raczej ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 losuje od 1-10 kasa=round(random(10)); skoro 1-10 a nie 0-10, powinno byc GML kasa=ceil(random(10)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 a może by tak GML kasa += irandom_range(1,10); :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się