Skocz do zawartości

Wiele pytań od Kimonka, TD


Kimonek

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Tu będę zamieszczał pytania dotyczące top down, ponieważ wcześniej bawiłem się platformówkami a w td mam trochę problemów.

Mam helathbara jako manę, i jest na klocku( tak mi jest łatwiej ) i może to banalne ale ja go nie umiem zrobić.

Otóż mam 2 czary i mam heathbar (mana) i gdy używam czarów , mana spada a jak jest na np 15% a czar wymaga 25% many to nie nie leci.

Jak to zrobić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

e ja go nie umię zrobć.

pisac tez nie umiesz

a co do reszty: ale z was programisci, wszystko na talerzu podane, bez nawet cienia myslenia, nie umiesz zrobic prostego warunku if(twoja_mana<0,25*max_mana){wykonajczar;twoja_mana-=0,25*max_mana}else{czar nie moze byc wykonany}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zresztą ja nie mam na zmiennych , i heathbar jest na klocku, nie w kodzie.

I niech mi któryś znów powie w stylu ,, ale z was programisci, wszystko na talerzu podane, bez nawet cienia myslenia, nie umiesz zrobic prostego warunku " to mnie szlak trafi -.-. To że zapomniałem o tych wszystkich kodach to już moja sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

//Nie korzystam z tego klocka, dlatego mogę się mylić i nie wyzywać mnie za to //

 

Oj Kimonek... Gdzie wysujesz healthbar? w jakim evencie? Ustaw na step, a jak nie zadziała to w draw :D

Bo jak masz w create to pobiera info o stanie many przy tworzeniu obiektu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x = view_xview;

y = view_yview;

 

 

Na pewno w step, jeśli to tam masz ten kod, to Ci się "rusza" , najlepiej daj ten kod w draw, a jeśli masz sprite w danym obiekcie to zrób tak:

 

To daj zarejestrowanej wersji GM:

 

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );

x = view_xview;

y = view_yview;

 

// dla nie zarejestrowanej wersji GM zamiast draw_sprite_ext() daj draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)</span>

 

 

Co do tej many, to zrób to tak:

 

GML
if health >=25

{

 

// tutaj ten twój "Czar"

health -=25

 

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu działa :D

Credits dla karolo320 i ediepl

 

 

Cordoba

 

Potem zobaczę czy te viewy działają

 

W tym przykładzie event ,, draw " jest w hero i gdy tam dam te

x = view_xview;

y = view_yview;

To postać jest tam w górnym lewym i nie może się ruszać.

Gdy przerzucam to na o_controller to potem znów nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakiś żart ?

Mówiłem komu dam credits, a jeśli chcesz się spytać tak jak teraz to napisz to na PW, bo to wygląda na bezmyślne nabijanie postów.

 

A co do tematu, jak jest o_moneta to jak zrobić by losowo dostawało się kasę ? Na przykład biorę monetę i losuje od 1-10 ? Coś chyba z random ale nie wiem jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...