karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Siema. Mam problem: chcę odjąć z losowej zmiennej ze zbioru (zmienna1, zmienna2, zmienna3) jeden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 choose(zmienna1, zmienna2, zmienna3))-=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 GML wylosowana=choose (zmienna1, zmienna2, zmienna3) if wylosowana=zmienna1 then zmienna1 -=1 if wylosowana=zmienna2 then zmienna2 -=1 if wylosowana=zmienna3 then zmienna3 -=1 W sumie można to zrobić tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 W kodzie TheMarcQ wywala error, a kod Cordoby nie działa :/ Próbowałem oba te sposoby przed założenie m tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Mój kod działa, sprawdzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 oki doki edytowałeś :D E D I T jak mam taki kod: GML a=choose(global.brzuch,global.lewareka,global.prawareka,global.lewanoga,global.prawanoga,global.glowa) if a=global.glowa{global.glowa+=1} if a=global.brzuch{global.brzuch+=1} if a=global.lewareka{global.lewareka+=1} if a=global.prawareka{global.prawareka+=1} if a=global.lewanoga{global.lewanoga+=1} if a=global.prawanoga{global.prawanoga+=1} to dodaje do wszystkich zmiennych 1 a jesli mam taki: GML a=choose(global.brzuch,global.lewareka,global.prawareka,global.lewanoga,global.prawanoga,global.glowa) if a=global.glowa{global.glowa+=1}else if a=global.brzuch{global.brzuch+=1}else if a=global.lewareka{global.lewareka+=1}else if a=global.prawareka{global.prawareka+=1}else if a=global.lewanoga{global.lewanoga+=1}else if a=global.prawanoga{global.prawanoga+=1} to dodaje do pierwszej pozycju w a (w tym przypadku global.brzuch) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Lol. Tym zbiorem powinna być tablica, nie zestaw zmiennych! GML a[random(rozmiar_tablicy)]-=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Nie znam się na tablicach xd co mam wpisac w romzmiar_tablicy? ten zbior? Ale przyznam, że krócej to zapisałeś xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 tablica to zbior zmiennych, ponumerowany. np. a[1]=0 a[2]=3 a[5]=7 a[jakasilosc]=3 dzieki temu mozesz sie odwolac wlasnie w szybki sposob do wielu zminnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Inicjalizacja tablicy w evencie Create GML for(i = 0; i < 14; i += 1) global.a = 7+ceil(random(3)) //przypisywanie wartości komórkom tablicy</span> Zmniejszanie wartości losowego elementu tablicy: GML global.a[floor(random(14))] -= 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 a[1] to jakby nazwa zmiennej? czyli powracając do pytania : GML a[1]=zmianna1 a[2]=zmienna2 a[3]=zmienna3 a[random(3)]+=1 to załatwi sprawę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Prostsze, niż mogłoby się wydawać, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Ano, dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Tyle, że trzeba floor(random()) albo irandom(), bo random zwróci nam niecałkowitą i mamy problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 @Dawidds: nieprawda. Sprawdź sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 jak mam taki kod: GML a=choose(global.brzuch,global.lewareka,global.prawareka,global.lewanoga,global.prawanoga,global.glowa) if a=global.glowa{global.glowa+=1} if a=global.brzuch{global.brzuch+=1} if a=global.lewareka{global.lewareka+=1} if a=global.prawareka{global.prawareka+=1} if a=global.lewanoga{global.lewanoga+=1} if a=global.prawanoga{global.prawanoga+=1} to dodaje do wszystkich zmiennych 1 a jesli mam taki: Matematyka. Zakładamy, ze wszystkie global.brzuch itd. mają wartość 5. zatem GML a=choose(5,5,5,5,5,5) if 5=5{global.glowa+=1} if 5=5{global.brzuch+=1} if 5=5{global.lewareka+=1} if 5=5{global.prawareka+=1} if 5=5{global.lewanoga+=1} if 5=5{global.prawanoga+=1} A teraz rozwiązanie bez tablic... GML var a; a = choose( 'glowa', 'brzuch', 'lewareka', 'prawareka', 'lewanoga', 'prawanoga'); variable_global_set( a, variable_global_get(a) + 1); Edit: a no i jeszcze uzywając stałych, można tablice asocjacyjne zrobić. np. a[glowa]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Gnysku nie rozumiem Twojego kodu a=choose(5,5,5,5,5,5) if 5=5{global.glowa+=1} if 5=5{global.brzuch+=1} if 5=5{global.lewareka+=1} if 5=5{global.prawareka+=1} if 5=5{global.lewanoga+=1} if 5=5{global.prawanoga+=1} jesli jest choose 55555 to zawsze wybierze 5 a w ifach: 5 zawsze jest rowne 5, dlatego powinno dodać wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 choose(zmienna1, zmienna2, zmienna3))-=1; Poległem jak to zobaczyłem. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Gnysku nie rozumiem Twojego kodu a=choose(5,5,5,5,5,5) if 5=5{global.glowa+=1} if 5=5{global.brzuch+=1} if 5=5{global.lewareka+=1} if 5=5{global.prawareka+=1} if 5=5{global.lewanoga+=1} if 5=5{global.prawanoga+=1} jesli jest choose 55555 to zawsze wybierze 5 a w ifach: 5 zawsze jest rowne 5, dlatego powinno dodać wszystkie Podstawiłem za twoje zmienne liczbę, żebyś wiedział dlaczego wszystko się wykonywało. Choose nie wybierało zmiennych, tylko ich wartości. Zatem gdy dwie lub więcej zmiennych miały tę samą wartośc, to zwiększały się dwie lub więcej zmiennych. Równie dobrze mogło by być tak: GML a=choose(1,2,3,3,2,1) //wybrało global.prawareka, wiec 3 - bo: (global.brzuch,global.lewareka,global.prawareka,global.lewanoga,global.prawan oga,global.glowa) if 3=1{global.glowa+=1} if 3=2{global.brzuch+=1} if 3=3{global.lewareka+=1} if 3=3{global.prawareka+=1} if 3=2{global.lewanoga+=1} if 3=1{global.prawanoga+=1} Widzisz już? czy dalej nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Aha teraz rozumiem :) Wszystkie zmienne miały wartość 0, a zamiast zmiennej podkładało jej wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 No, czasem wystarczy dobrze spojrzeć na problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się