Luxix Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Witam! Mam problem, otóż robię sobię gierkę platformówkę, i chcę aby bohater po straceniu życia, spadnięciu, etc rozwalał się na kwałeczki albo na takie kuleczki ropryskujące się. Jak można zrobić coś takiego?? Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Pokrój go i zaanimuj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 31 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 GML var o; repeat(5) { o = instance_create(bohater.x+irandom_range(-10,10),bohater.y+irandom_range(-10,10),kawalek); o.direction = irandom_range(0,360); } Oczywiście w GM7 zamiast irandom_range jest (round(random(10)) * choose(1,-1)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Rozpryskiwanie się na kuleczki: kuleczki.gmk a tak w ogóle to nie jest pytanie do "pytania zaawansowanych" Luxix jesteś widzę początkujący i mało umiesz więc zamieszczaj swoje tematy w dziale "pytania początkujących" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 GML var o; repeat(5) { o = instance_create(bohater.x+irandom_range(-10,10),bohater.y+irandom_range(-10,10),kawalek); o.direction = irandom_range(0,360); } Oczywiście w GM7 zamiast irandom_range jest (round(random(10)) * choose(1,-1)) jeszcze chyba trzeba nadać prędkość np GML o.speed = irandom_range(5,10); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Rozpryskiwanie się na kuleczki: kuleczki.gmk a tak w ogóle to nie jest pytanie do "pytania zaawansowanych" Luxix jesteś widzę początkujący i mało umiesz więc zamieszczaj swoje tematy w dziale "pytania początkujących" Ja bym dodał jeszcze do tego przykładu w każdej instancji kuleczki funkcję GML draw_sprite_part(bohater_sprajt,subimg,left,top,width,height,x,y) tak by każda z kuleczek zawierała zamiast sprajta kuleczki odpowiedni kawałek sprajta bohatera. Odpowiednio dobierając parametry left,top,width,height można pokusić się nawet o oddzielenie konkretnych kawałków ciała (głowy, rąk, tułowia, nóg). W efekcie uzyskasz rozpad bohatera na kawałki. Każdy kawałek byłby częścią bohatera. Bo chyba o to chodziło a nie o zwykły rozpad na "jakieś" kawałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się