TO_mek Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Witam! Mam problem ze standardowym zapisem stanu gry. Mam globalna listę używanych slotów (na ds_list) która obsługuje 3 sloty i w której mam raptem 6 możliwych wartości (-1,0,1,2,3,4) bo mam 5 rodzajów przedmiotów + stan pusty. Po zapisaniu, zmianie wartości slotów i odczytaniu stanu gry, zawartość listy nadal jest taka jak przed wczytaniem. Druga sprawa, jak zapiszę grę po zniszczeniu kilku obiektów to gdy próbuję ją odczytać po restarcie gry zanim zniszczę jakikolwiek obiekt to gra głupieje tzn. tak jakby odczyt powodował władowanie zawartości danych do złych obiektów. Jeszcze raz przypominam, testuję standardową obsługę save i load. Szczególnie dziwi mnie nieprawidłowa obsługa ds_list bo to nie jest jedyna lista której używam a dla innych save działa prawidłowo (przynajmniej nie zauważyłem nieprawidłowości). Wiem, pewnie wszyscy napiszą aby zrobić sobie własną obsługę sava i tak się pewnie skończy ale coraz bardziej mnie zastanawia co w takim razie potrafi standardowy save/load i po jakiego grzyba w ogóle coś takiego YoYo czy Mark zapodali (mogli sobie darować jak to tak ma działać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 W zamyśle gm miał służyć do tworzenia prostych gier, więc opcja save/load zapisuje tylko kilka rzeczy. Resztę trzeba stworzyć samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 ds_list można łatwo zamienic na tablicę, którą GM-owy game_save zapisuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 ds_list można łatwo zamienic na tablicę, którą GM-owy game_save zapisuje. Niby tak ale właśnie dopiero teraz po raz pierwszy zacząłem używać ds_list, bo są szybsze i wygodniejsze od zwykłych tablic więc nie będę z nich rezygnować tym bardziej, że praktycznie kończę grę (brakuje dźwięków, highscore i load/save). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 W takim razie bedziesz sie musial nauczyc jak sie robi wlasny plik z sejwem, nie jest to w sumie takie trudne, gorzej jesli chcesz sobie dane w pliku w jakis sposob zaszyfrowac, sa przyklady na GMclanie. No i napewno taka wiedza Ci sie przyda, sejwy z GMa sa troche malo praktyczne, gdy robisz bardziej skomplikowane gry najlepiej zrobic wlasne skrypty do sejwowania zeby zapisywalo sie tylko to co Ci jest potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Pobieranie wartości z tablic jest tak samo szybkie jak pobieranie wartości z list. Funkcje sortowania itp. u list są szybsze niż w tablicach. Poza tym, twoja lista jest niewielka, więc prędkości zbytnio nie zmniejszysz, używając tablic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się