Owex Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Witam. Jak zrobić, żeby image_angle zmieniał się w zależności od kierunku obiektu? Mam kod (w step): GML image_angle=direction Jednak nie działa. I drugi problem: Chcę, by po naciśnięciu spacji obiekt obrócił się o 360*. Tutaj już nie mam pojęcia jak to zrobić, by obiekt obrócił się płynnie i w przeciągu np. 1sekundy. Kolejne: Jak ustawić patch, by obiekt1 szedł np. 50px w lewo, następnie zatrzymał się na sekundę i szedł dalej. I od razu mówię: mam wersję pro, co może mieć wpływ na odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Jeżeli masz pro to twój kod zadziała, o ile wstawiłeś go w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Nie działa w jakim sensie? Jeśli obiekt nie ma nic w evencie draw, to powinno działać - jak ma, to musisz odpowiednio rysować (w GM 8.1 będzie to funkcja draw_self(), teraz musisz draw_sprite/draw_sprite_ext użyć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owex Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Obiekt hero (czyli ten którym się steruje) jedyne co ma to w step ten kod: GML if (keyboard_check(vk_up)) {self.y-=3;} if (keyboard_check(vk_down)){self.y+=3;} if (keyboard_check(vk_left)){self.x-=3;} if (keyboard_check(vk_right)){self.x+=3;} image_angle=direction; Poruszanie się działa poprawnie, ale image_angle nie. Po prostu nic się nie dzieje, a sprite cały czas jest obrócony w tym samym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 o ja pierdziele :{ JAKIM CUDEM MA CI DZIALAC SKORO NIE ZMIENIASZ ZMIENNEJ DIRECTION? A PRZYPISUJESZ JEJ WARTOSC IMAGE_ANGLE? GML if (keyboard_check(vk_up)) {self.y-=3 direction=270} if (keyboard_check(vk_down)){self.y+=3 direction=90} if (keyboard_check(vk_left)){self.x-=3 direction=180} if (keyboard_check(vk_right)){self.x+=3 direction=0} image_angle=direction; wartości podane w do przypadku gdzie sprite jest zwrócony w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się