karolo320 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Siema, potrzebny mi kod na to, żeby mobki szły do bohatera i przy tym omijały ściany bez kolizji z nimi, bo się klinują. Tak więc, żeby skręcały wcześniej ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Spróbuj klockiem step avoiding, albo GML mp_potential_step(x,y,speed,checkall) checkall = czy ma omijać tylko solidy czy wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 lub GML move_towards_point(gracz.x,gracz.y,5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 mp_potential_step mam teraz i jak jestem w odpowiednim miejscu to potworki chodzą wokół rogu pokoju zamiast wyjsc drzwiami. Tym klockiem tak samo. Potrzebne mi coś, co da stuprocentową szansę na dojście do celu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 a w move_towards_point przechodza przez sciany ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 a tak sorry @up staraj się nie pisać jeden post pod drugim tylko edytuj poprzedni i tam napisz swoją nową myśl double-post grozi banem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Który to już raz się o to pytacie? Przykład znajdowania drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Tak, ale nie umiem zrobic tego przykladu zeby mobki szly do bohatera co klatke :/ dlatego pytam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 prosty przykładzik: klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Tak, ten przykładzik boskii ^^ Wrogowie klinuja sie na scianach i lataja w kolko nie mogac znalezc drogi (chociaz droga jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Mimo wszystko to jest dosyc skomplikowane. Sprobuj np robic obiekty przy wyjsciach, np przy koncach scian czy drzwiach, i rysowac path wroga, pierw do najblizszego takiego obiektu, a pozniej do gracza. Mozesz tez pojsc na latwizne i zrobic juz gotowy path. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Odświeżam i proszę kogoś o napisanie skryptu, żeby mobki skutecznie omijały ściany bo ja tego nie ogarniam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 GML mp_potential_step_object Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Połowa mobków wiesza się na ścianach przy tej komendzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Taa... każdy napisze ci skrypt na omijanie ścian. Może jeszcze chciałbyś, żeby ci ktoś napisał pozostałą część gry? Jak nie umiesz, to zrób coś prostszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Jednej rzeczy nie umiem, dlatego proszę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Odświeżam i proszę o skrytcik lub o "sposób". TO mnie niedługo wykończy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Odświeżam, bo nie chcę zakładać nowego tematu :) ( Może grozi mi za to warn, ale co tam. nie bd zakladal trzeciego topiku) A więc, jak zrobić chodzenie mobków (przy czym omijanie przeszkód takich jak ściana) do ruchomego celu? (bohatera) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 if !(collision_line(x,y,hero.x,hero.y,sciana,0,0)) { mp_potential_step(hero.x,hero.y,3,1) } image_angle=direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 a jezeli jest kolizja liniowa? xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Jakś w tym przykładzie obiekt się nie klinuje na ścianach, wystarczy trochę poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Wiem znalazłęm go, ale nie ogarniam kodu i nie umiem zrobić, żeby ta owa kulka szła do objeku i jak ten obiekt zmieni pozycje to zeby szla do tej nowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 No sorry, ale w takim razie masz jedno wyjście: jeszcze raz spróbować ogarnąć kod w tamtym przykładzie. Masz przykład i pytasz się jak to zrobić? Nowy punkt ustawia się w momencie jak klikniesz, tak? Więc w evencie mouse_pressed (ew. w stepie) musi być kod w którym ustalasz gdzie obiekt ma dojść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ok, bede kombinowac :) Mozecie juz nie pisac xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się