Skocz do zawartości

System walki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pomysł na taki prosty system walki:

Jeśli dojdzie do kolizji z przeciwnikiem, HP odejmuje się graczowi. Ale gracz może również kliknąć LPM na wrogu by go zaatakować. Chciałbym, by gracz mógł zaatakować przeciwnika dopiero gdy podejdzie na niewielką odległość. Czy wie ktoś, jakzrobić coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ileśtam" zmieniałem różnie - 1, 5, a nawet 30 i skutek był ten sam.

"obj_gracz" zmieniłem na "player" czyli głównego bohatera.

Kod zamieściłem w "Left Mouse Button" razem z częścią kodu z przykładu "Tymczasowy pasek życia"

 

Może zamieszczę mój kod razem z tamtym z przykładu:

 

GML
/*Pokazujemy energie

 

Funkcja sluzy zarazem do manipulacji energią,

dodatnia wartosc, to dodanie, ujemnie, odjecie, a zerowa, to brak zmiany

*/

if distance_to_object(player) < 1

{

energia -= 5

}

 

 

energia_pokaz(-1);

 

if ( energia == 0 ) instance_destroy();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...