Kopyciak Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Siemka. Jak wiadomo, w niektórych grach, żeby się gdzieś dostać, trza się schylić/kucnąć/położyć się i czołgać po czym przejść/przeczołgać się pod czymś, żeby coś tam zdobyć. Jak zrobić coś takiego, żeby bohater po zmianie sprita na większy nie klinował się w podłodze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Zmieniać go tylko jeśli nic nad nim nie ma, zmienić maske, zmienić origin? Posprawdzaj każde, bo nie wiem jak masz zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Jeśli klikniesz strzałke w dół (np. kucanie) zmieniasz obrazek(sprite_index) na s_kuca i maskę (mask_index) na s_Kuca_mask. No i do tego zmienna kuca = 1 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Hmmm... No to mam problem. Ja nic nie kombinuję, tylko sprity zmieniam, a tu jakieś maski, orginy itp. Geez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Poczytaj dokumentacje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Dopsz. Chociaż to może potrwać do godziny bardziej niż późnej, bo mam wolniuuutki net. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Zmieniaj sprite'a, po czym sprawdzaj przez place_free(x,y) (dla wszystkich solidów) lub place_meeting(x,y,oSciana) (dla konkretnego obiektu) czy jest kolizja. Jak tak - wracaj do poprzedniego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się