matik97 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Witam! Mam pytanie, czy możliwe jest w Game Makerze mierzenie kąta pomiędzy podłożem a graczem? Chciałbym zrobić poruszanie bohatera po nierównej powierzchni, ale tak, aby moja postać zawsze była prostopadła do podłoża, na którym się znajduje. Oto przykład dość znanej gierki, w której jest zastosowane właśnie takie poruszanie (postać pochyla się odpowiednio gdy stoi na ukośnej powierzchni): http://www.giercownia.pl/gra/2074/fancy_pants_adventure/ Może ktoś mógłby zrobić dobrze opisany przykład... Z góry dzięki, czekam na pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=181 Tu masz cały silnik ruchu platformowego, również są tu pochyłe tereny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Pochyłe tereny są ale gracz się nie pochyla razem z nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Pochyłe tereny są ale gracz się nie pochyla razem z nimi. Dokładnie! Pochyły teren nie jest problemem, problemem jest przechylanie się na pochyłościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Możesz przekręcać swojego bohatera za pomocą image_angle. Według mnie lepszym rozwiązaniem będzie całkowita zmiana sprita na pochylonego, używając image_angle GM nie wygładza krawędzi i postać byłaby strasznie poszarpana. :rolleyes: Sprawdzaj kolizję z obiektem po którym się chodzi i przekręcaj bohatera albo podstawiaj innego sprite - moje rozwiązanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Możesz przekręcać swojego bohatera za pomocą image_angle. Wiem, że image_angle odpowiada za obracanie bohatera, ale mi chodzi o to, żeby zmierzyć kąt pod jakim nachylone jest podłoże i odpowiednio do tego kąta przechylić bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 to jak w wormsach, poszukam u siebie... gdzieś kiedyś widziałem coś takiego w swoich zasobach :) EDIT: niet, nie posiadam tego przykładu... ale na angielskim forum Gm'a mają na bank. Wejdź sobie i przeszukaj forum pod hasłem "worms". Pamiętam, że kiedyś coś takiego znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Wiem, że image_angle odpowiada za obracanie bohatera, ale mi chodzi o to, żeby zmierzyć kąt pod jakim nachylone jest podłoże i odpowiednio do tego kąta przechylić bohatera. A nie możesz nadać dla podłoża odpowiedniej wartości dla direction (lub innej zmiennej w przypadku gdy używasz direction np. do nadawania kierunku dla ruchomych platform) i w momencie kolizji odczytywać tej wartości (other.direction) i odpowiednio korygować nachylenie bohatera? To zadziała pod warunkiem że podłoże składa się u Ciebie z prostych obiektów (prostokąty) bo przy obiektach nieforemnych to się nie sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Zrób sobie 2 obiekty (mogą być oddzielnymi obiektami lub być zaprogramowane w obiekcie gracza). Jeden zawsze jest x pixeli na lewo od gracza, a drugi x pixeli na prawo. I one potrafią wchodzić po nierównym terenie. Teraz gracza sprawdza pod jakim kątem przechodzi prosta łącząca te 2 obiekty. W skrócie sprowadza się to do tego by sprawdzić na jakiej wysokości znalazłby się by gracz gdyby dał kilka kroków w przód, a na jakiej gdyby dał w tył. Wtedy wiemy pod jakim kątem idzie teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się