aro00 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Używam highscore fabryczne z GM. I chodzi mi o to zeby podczas gry wyświelać w oknie aktualny najlepszy wynik i wpis do rekordu- z wynikiem nie ma problemu bo kod ' ' + string(highscore_value(1)) pokazuje mi rekord natomiast ' ' + string(highscore_name(1)) nie wyswiela liter tylko najwyżej cyfry, które są używane podczas wpisu do tabeli rekordów. Wiadomo ze do wpisów używa się alfabetu wiec proszę o pomoc jak to zapisać aby także highscore_name pokazywał litery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 GML (Create) nazwa='' GML (Step) nazwa=highscore_name(1) GML (Draw) draw_text(0,0,'Nazwa:'+string(nazwa)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 to samo z nazwy gracza wyswiela tylko cyfry bez liter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Sprawdziłem to co powiedziałeś i u mnie wszystko jest w porządku, pokazuje mi literki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 nie idzie moze dlatego ze uzywam highscore dołaczonego do gm- jak zapisuje rekord to pokazuje mi tylko cyfry z nazwy DZIEKI DZIAŁA TO BYŁO PRZEZ FONTA DZIWNEGO mam następne pytanie o dopisanie kodu aby wświetlały sie maxymalnie trzy pierwsze litery highscore_name, jesli wpis do tabeli rekordów jest dłuższy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 draw_text(0,0,string_copy(highscore_name,0,3)) Ew. te liczby na końcu możesz pozmieniać, bo możliwe że string zaczyna się od 1, a nie od 0 (Poczytaj artykuł o stringach w dokumentacji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 draw_text(200,200,''+string_copy(nazwa,0,3)) a jak do tego dodać string_upper i string_letters,Zeby wspólnie zadziałało i pytanie 2: chcę zeby wynik ' ' + string(highscore_value(1)) pokazywany był z prawa do lewego bo jest tak 1234 12345 123456 a żeby był taki układ wydłużało sie score w lewo 123456 12345 1234 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 z pierwszym poradziłem sobie draw_text(200,200,''+string_upper(string_letters(string_copy(nazwa,0,3)))) a druga sprawa czekam na pomoc bo gdy draw_text(200,200,''+string ( highscore_value(1))) draw_text(200,250,''+string ( highscore_value(10))) zapisuje tak 12345 1234 wyciaga sie w prawo a chce zeby 12345 x1234 zapisywało sie odwrotnie w prawą strone zwiekszała sie ewe. suma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Skorzystaj z funkcji draw_set_halign(fa_right). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro00 Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 i ostatnie pytanie mam nadzieję- w związku ze string_copy nie chodzi z cyframi highscore_value a chcę zrobić coś takiego; jest rekord np 2340005 zeby ostatnia cyfra wyniku była z odstepem 234000 5 z możliwoscia ustawienia takze innego koloru poprostu ingerowac w ostatnia cyfre wpisu highscore_value jak to jest highscore_name przy uzyciu string_copy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 To przerób highscore_value na string, score=string(highscore_value) i masz już string. A co do separacji ostatniej cyfry, musisz skorzystać z funkcji draw_text() oraz draw_set_color() dla ostatniej cyfry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się