Skocz do zawartości

Zbiorowa zmiana nazwy zmiennej czy zasobów


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak najprościej poradzić sobie z taką bolączką. Przykładowo mam tło nazwane domyślnie "background0" i wykorzystany w kilkunastu miejscach w różnych obiektach itp. Chciałbym zmienić nazwę tła np. na "tlo_01" ale wszędzie gdzie używałem w kodzie nazwy background0 także to trzeba zmienić. Niestety GM8 wciąż nie ma automatu na zamianę jak w innych językach ale może ktoś ma na to jakiś szybki sposób poza uruchamianiem gry, zapisywaniem komunikatów kompilatora i ręcznym poprawianiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

background0 to tylko referencja.

Napisz gdzieś na początku gry (przed uzyciem tego backgrounda);

 

GML
globalvar background0;

background0 = tlo_01;

 

background0 czy tlo_01 to tak naprawdę tylko cyfra wskazująca na zasób, wiec tak naprawde background0 == 0, background1 == 1 itd.;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...