Pablo-GM Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Witam , mam drobny kłopot z ustawieniem x oraz y latarki . Na początku gry tworzę w create obiekt latarka : GML instance_create(x,y,obj_latarka); Create - co oznacza , że moje dane x oraz y będą sprawdzone i wykorzystane tylko raz podczas tworzenia obiektu . Natomiast chciałbym aby moja pozycja zmieniała się wraz z pozycją o_player .Kombinowałem z kodem GML x=o_player.x y=o_player.y Niestety powyższy kod nie przyniósł oczekiwanym rezultatów . Proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 powinno przynieść rezultat, jeśli dałeś to w step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 GML (step) x=o_player.x-20 y=o_player.y Dzięki czemu latarka nie będzie na obiekcie player. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Ten kod powinien być w stepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Korzystam z tego przykładu : https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=183 No i niestety jak dam kod do stepa latareczki x=o_player.x y=o_player.y Efekt taki sam , latarka stoi w miejscu . ( tak wykonuje kod w pierwszym wierszu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Odświeżam , problem nadal nierozwiązany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 W tym przykładzie oLatareczka jest obiektem gracza a nie samym światłem. Światło jest widoczne ponieważ do oLatareczki zostaje przypięty object oLight Musisz zmieniać pozycje tego właśnie oLight'a. W create oLatareczka do zmiennej ins przypisane zostało id tego właśnie światełka ( w trakcie tworzenia go ) Aby poruszało się za graczem ( przypominam: tutaj graczem jest oLatareczka ) w stepie oLatareczka daj kod: GML ins.x = x; ins.y = y; Jeżeli pozycja oLatareczki się zmieni to pozycja światła widocznego w grze też się zmieni. Niestety z lekkim opóźnieniem więc należało by jeszcze zamienić event 'step' objectu oCtrlLight na event 'end step' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Że też na to nie wpadłem , dziękuję . Temat zamykam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi