Skocz do zawartości

Zablokowane Latarka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam drobny kłopot z ustawieniem x oraz y latarki . Na początku gry tworzę w create obiekt latarka :

GML
instance_create(x,y,obj_latarka);
Create - co oznacza , że moje dane x oraz y będą sprawdzone i wykorzystane tylko raz podczas tworzenia obiektu . Natomiast chciałbym aby moja pozycja zmieniała się wraz z pozycją o_player .Kombinowałem z kodem
GML
x=o_player.x

y=o_player.y

Niestety powyższy kod nie przyniósł oczekiwanym rezultatów . Proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przykładzie oLatareczka jest obiektem gracza a nie samym światłem. Światło jest widoczne ponieważ do oLatareczki zostaje przypięty object oLight

Musisz zmieniać pozycje tego właśnie oLight'a. W create oLatareczka do zmiennej ins przypisane zostało id tego właśnie światełka ( w trakcie tworzenia go )

Aby poruszało się za graczem ( przypominam: tutaj graczem jest oLatareczka ) w stepie oLatareczka daj kod:

GML
ins.x = x;

ins.y = y;

Jeżeli pozycja oLatareczki się zmieni to pozycja światła widocznego w grze też się zmieni. Niestety z lekkim opóźnieniem więc należało by jeszcze zamienić event 'step' objectu oCtrlLight na event 'end step'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...