Skocz do zawartości

Światła, samochody,itp..


alexa00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jestem nowa na forum. Chciałam zrobić grę podobną do gta. :D Mam już zrobione miasto, budynki, itp... ale nie ma samochodów ani sygnalizacji świetlnej oraz innych ludzi... nie wiem jak ich zrobić... oczywiście w 3D. Chciałam zrobić tak , że samochody same jeżdża ( w wyznaczonym przeze mnie kierunku), abym mogła do nich wsiąść również. Ze światłami podobnie... czyli żeby zmieniały się co jakiś czas (wyznaczony przeze mnie) czyli np 5 sekund jest zielone, po 2 zmienia sie na żółte i po 2 na czerwone, a po 5 sekundach zmienia sie na zielone i tak w kółko ;)

 

Bardzo proszę o pomoc :( nie rozumiem tego kodu w ogóle :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoł...

Wiesz, nad grą GTA (mówię o trójce i późniejszych, bo są 3D) pracował długie miesiące cały sztab doświadczonych grafików, programistów itd. A Ty jesteś sama i dopiero zaczynasz. Pomogę Ci, ale raczej powinnaś zabrać się za inny, łatwiejszy projekt.

 

Co do sygnalizacji, trzeba użyć eventów Alarm, żeby odmierzało czas potrzebny do zmiany świateł.

Alarm 0:

kolor = 'zielony'; alarm[1]=room_speed*5

Alarm 1:

kolor = 'żółty'; alarm[2]=room_speed*2

itd.

 

Żeby samochody mogły jeździć po stworzonym przez Ciebie mieście, musisz stworzyć waypointy (takie miejsca, do ktorych podążają samochody), a potem użyć funkcji mp_potential_step (sprawi, że samochody zaczną jeździć do wybranego celu).

 

Ze wsiadaniem jest o tyle kłopot, że kod będzie dość długi. Powiem tylko, że będzie zawierał w sobie prędkość pojazdu, zmienną sprawdzającą, czy w samochodzie jest już ktoś inny i odległość od pojazdu. To nie jest takie łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w

GML (create)
alarm[0]=5*room_speed//alarm 0 jest ustwiony na 5 sekund</span>
GML (alarm0)
]if image_index<2 image_index+=1 else image_index=0

alarm[0]=5*room_speed

oto twoja sygnalizacja swietlna, wystarczy teraz od ciebie zebys miala w spricie tegoz obiektu 3 klatki, swiatla czerwonego, zoltego i zielonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może tak :

masz 3 sprity, jeden zielony (sp_green), drugi żółty (sp_yellow), trzeci czerwony (sp_red).

W create :

GML
alarm[0] = 90

w alarm[0] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprita na sp_yellow i kod :

GML
alarm[1] = 90

w alarm[1] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprite na sp_red i kod :

GML
alarm[2] = 90

w alarm[2] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprite na sp_green i kod :

GML
alarm[0] = 90

 

U mnie coś takiego działa poprawnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...