alexa00 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Witam :) Jestem nowa na forum. Chciałam zrobić grę podobną do gta. :D Mam już zrobione miasto, budynki, itp... ale nie ma samochodów ani sygnalizacji świetlnej oraz innych ludzi... nie wiem jak ich zrobić... oczywiście w 3D. Chciałam zrobić tak , że samochody same jeżdża ( w wyznaczonym przeze mnie kierunku), abym mogła do nich wsiąść również. Ze światłami podobnie... czyli żeby zmieniały się co jakiś czas (wyznaczony przeze mnie) czyli np 5 sekund jest zielone, po 2 zmienia sie na żółte i po 2 na czerwone, a po 5 sekundach zmienia sie na zielone i tak w kółko ;) Bardzo proszę o pomoc :( nie rozumiem tego kodu w ogóle :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Łoł... Wiesz, nad grą GTA (mówię o trójce i późniejszych, bo są 3D) pracował długie miesiące cały sztab doświadczonych grafików, programistów itd. A Ty jesteś sama i dopiero zaczynasz. Pomogę Ci, ale raczej powinnaś zabrać się za inny, łatwiejszy projekt. Co do sygnalizacji, trzeba użyć eventów Alarm, żeby odmierzało czas potrzebny do zmiany świateł. Alarm 0: kolor = 'zielony'; alarm[1]=room_speed*5 Alarm 1: kolor = 'żółty'; alarm[2]=room_speed*2 itd. Żeby samochody mogły jeździć po stworzonym przez Ciebie mieście, musisz stworzyć waypointy (takie miejsca, do ktorych podążają samochody), a potem użyć funkcji mp_potential_step (sprawi, że samochody zaczną jeździć do wybranego celu). Ze wsiadaniem jest o tyle kłopot, że kod będzie dość długi. Powiem tylko, że będzie zawierał w sobie prędkość pojazdu, zmienną sprawdzającą, czy w samochodzie jest już ktoś inny i odległość od pojazdu. To nie jest takie łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 https://gmclan.org/index.php?wiki http://www.yoyogames.com/make/tutorials I się ucz. Nikt za Ciebie gry nie napisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 29 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 (mówię o trójce i późniejszych, bo są 3D) A w dwójce to budynki w czym niby były jak nie w 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 nie ma samochodów ani sygnalizacji świetlnej oraz innych ludzi... nie wiem jak ich zrobić... oczywiście w 3D A budynki można spokojnie zrobić, używając primitive 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexa00 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Muuuuczek567, dzięki, ale nie wiem jak zrobić, żeby po 5 sekundach zmieniał się objekt np. był objekt z zielonym światłem i zmienił się na objekt z żółtym światłem po 5 sekundach, itd.. :( Szukałam wszędzie i znaleźć nie mogłam.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ustaw sobie 3 klatki w spricie i zmieniaj je za pomocą zmiennej image_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexa00 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Nie rozumiem... gdzie mam wstawić ten kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Lepiej zrób sobie jakiegoś prostego ponga, czy platformówkę w takim razie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexa00 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ooo nie... już tyle zrobiłam i nie mam zamiaru rezygnować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 w GML (create) alarm[0]=5*room_speed//alarm 0 jest ustwiony na 5 sekund</span> GML (alarm0) ]if image_index<2 image_index+=1 else image_index=0 alarm[0]=5*room_speed oto twoja sygnalizacja swietlna, wystarczy teraz od ciebie zebys miala w spricie tegoz obiektu 3 klatki, swiatla czerwonego, zoltego i zielonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jeszcze, sprawdzaj, jaki jest aktualny sprite, i na podstawie tegoż sprita/klatki, ustawiaj na 2 bądź 5 s., a i pamiętaj, że jest jeszcze światło żółto - czerwone, tuż po czerwonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jakie światło żółto-czerwone? WTF? Myślałem że są 3 światła: ( od dołu ) zielone, żółte, czerwone :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Tak, ale zapalają się kolejno: -zielone -żółte -czerwone -czerwone i żółte -zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Nie zauważyłem czegoś takiego ._. Zawsze się zapalają tak: - zielone - żółte - czerwone - żółte - zielone Nigdy nie widziałem, żeby było inaczej :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexa00 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zrobiłam tak jak pisze i nic... światło cały czas jest zielone :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 No to może tak : masz 3 sprity, jeden zielony (sp_green), drugi żółty (sp_yellow), trzeci czerwony (sp_red). W create : GML alarm[0] = 90 w alarm[0] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprita na sp_yellow i kod : GML alarm[1] = 90 w alarm[1] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprite na sp_red i kod : GML alarm[2] = 90 w alarm[2] dajesz klocek odpowiedzialny za zmianę sprite na sp_green i kod : GML alarm[0] = 90 U mnie coś takiego działa poprawnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się