Adriann Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Ile razy miałeś problem ze zrobieniem grafiki? Ile razy nikt nie odpowiadał na forum w sprawie pomocy ze zrobieniem grafiki? Jaka na to rada? SAM ZRÓB GRAFĘęę! Najpierw przykłady na zachętę(proszę nie krytykować za ostro;>) https://gmclan.org/up6054_4_Przyk_ady_do_tutoriala.html Za chwilkę zaprezentuję jak zrobić całkiem fajne i płynne animacje,możliwe że masterzy graficzni mnie zlinczują,ale robię to głównie z myślą o tych..początkujących. Zaczynamy, Potrzebne: -Program Anime Studio 5 PRO; -Jakiś program do grafiki,tutaj pokażę na przykładzie Gimpa; -Nożyce do cięcia drobiu; -Masa chęci,cierpliwości i dobrego alkoholu; I AKT (Gimp) #Części ciała do animacji. 1.Otwieramy program. 2.Tworzymy 2 przezroczyste warstwy,jedna to kontury,a druga to kolorek. (By otworzyć okno z warstwami klikamy Okna\Warstwy) 3.Na warstwie 1szej zaczynamy rysować kontury,musimy narysować 3 obrazki: -rękę, -nogę, -tors(Od głowy po genitalia,nie wiem jak to inaczej nazwać,kij tam), 4.Wybieramy narzędzie pędzel Circle (01) w kolorku czarnym, Krycie do wyboru,u mnie będzie troszkę mniej,ale nie sugerujcie się tym bardzo. 5.Zaczynamy rysować Postaraj się by kontury wyglądały mniej-więcej tak: 6.Potem kolorujemy, -Wybieramy warstwę kolorek,potem pędzel Circle (03) i kolorujemy dowolnie. Taki prosto pokolorowane,ale wy sobie tam już dacie radę. 7.Teraz wystarczy zapisać np w .png i podzielić każdą część ciała by była zapisana oddzielnie,to można nawet w game makerze zrobić. II AKT(Anime Studio 5 PRO) #Teraz czas połączyć wszystkie części w animację. 1.Otwieramy nowy projekt. 2.W oknie layers Dodajemy nową kość Następnie dodajemy obrazki tors,2x ręka,2x noga. UWAGA! Ważne jest by po dodaniu każdy obrazek był z daleka od innych,dodajesz obrazek i przesuwasz go. Następnie w oknie Layers ustawiasz wszystko by należało do tej dodanej kości,zapewne nazywać się będzie Layer 2. Aha i wszystkie obrazki muszą być w kolejności takiej jak na obrazku. PS:rolką myszki oddalamy i zbliżamy projekt. 3.Teraz klikamy 2 razy na kość(Layer2) i klikamy bones oraz zaznaczamy region binding. 4.Następnie dodajemy kości. Kości powinny wyglądać mniej więcej tak: 5.Teraz łączenia kości,bo połączyć kości trzeba kość zaznaczyć i kliknąć połączenie z inną narzędziem Reparent Bone,npowinno to wyglądać tak: 6.Teraz przesuwamy części ciała narzędziem Offset Bone. Ma to wyglądać tak: 7.Narzędziem Manipulate Bones przesuwamy części ciała,powinny już fajnie wyglądać :) 8.Teraz tylko by wprowadzić w ruch postać klikamy na timeline i przesuwamy dowolnie postać,tak powstanie animacja 9.By zapisać klikamy export animation i gotowe. Na tej zasadzie można robić grafikę platformową i top down. Mam nadzieję że zrozumieliście cokolwiek z tego mojego bełkotu,jeśli coś pominąłem,albo coś jest niejasne to piszcie,dziękuję za uwagę. EDIT: Macie tutaj przykładowe kontury: http://www.gmclan.org/up6054_4_tutek.html EDIT2: Nowy przykład: http://www.gmclan.org/up6054_4_atak1.html Oraz mały tutorial na kontury: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Nigdy nie wiedzialem jak sie robi grafiki wczesniej! Dziekuje! <3<3<3<3<3<3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Bez ironii proszę;p To dla początkujących którzy nie mają co liczyć na grafika czy inną pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 No ale szkieletowanie sie przyda. Nigdy wczesniej nie probowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Bardzo fajny tutek :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 9 Maja 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Jakoś chyba wolę sobie w Photoshopie na warstwach cisnąć po 30 minutach obczajania tego Anime Studio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 To ściągnij skeletona , prostszego programu nie znajdziesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ale na win7 nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Anime Studio jest bardzo prosty w obsłudze,tylko fakt..na początku ciężko;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Maja 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Dupa a nie studio, tylko się wkur**ć idzie i jeszcze takie ochydne pixele robi ten program Adriann, nie chciałbyś mi helpnąć z animacjami? :D Jak coś to pisz na gg: 10155240 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Chyba źle to wyjaśniłem,wiele osób ma dalej problemy,spróbuję napisać to..czytelniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 A jak to zapisać w innym formacie niż .anime ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 File=>Export Animation Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Co zrobić, żeby po wczytaniu grafik ich nie psuło ? Bo jak daje warp using bones, to się naprawiają, ale wtedy nie działają w warstwie kości ? Tak nawiasem sorka za odświeżenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Pewnie najpierw dodajesz obrazki a potem ustawiasz wielkość okna,powinno się to robić odwrotnie bo nie skalują się obrazki przy zmianie wielkości kamery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 A jak się zmienia wielkość okna bo nie wypatrzyłem tej opcji ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 file\project settings,tam masz szybkość klatek i wielkość kamery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Bodajże tam na górze masz zakładke File, i tam w ustawieniach jest zmiana wielkości. edit*Spóźniłem się^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Już wiem co było nie tak wystarczyło zrobić tak: 1.Zaznaczamy obrazek w warstwie kości: 2.Wchodzimy w Bone na pasku i zaznaczamy "Flexi Bind Layer" : 3.Kropka na ikonce powinna się zmienić na czerwono: 4.Gotowe, i nasza graficzka do zaanimowania wygląda o niebo lepiej :jezor: Mam nadzieję, że ta wiedza się komuś przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Ej siemka tak jakoś mi nie idzie weś napisz na gg 13280734 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 A może jeszcze na tacy podać animacje i narysować wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Ej bo ja mam tak mam jakiś obrazek dodaje kości a obrazek i tak się nie chce ruszać co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Trzeba ją pewnie naoliwić. Skąd mamy wiedzieć w czym problem, skoro podałeś nam tak powierzchowne informacje że nawet nie wiemy o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Właśnie,mało konkretów,podaj więcej info ps: i proszę nie zaczynaj od Ej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 No to tu masz przykład na wersje 8 po wiec mi co źle zrobiłem ? link:https://gmclan.org/up7589_4_problem.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ej no nikt mi nie pomoże ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ej, nikt ci nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Gdyby nie Ej i to że mam Anime Studio 5 tobym ci pomógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ja mam też anim studio 5 dam ci na a tamte dwa posty proszę o usunięcie https://gmclan.org/up7589_4_pomoc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Arm nie należy do Layer 2. Jest obok a nie pod tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się