Skocz do zawartości

Gridowe chodzenie


MXQ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Mam malutki problem, otóż w moim RTS-ie obiekt podąża za zmienną "TargetX" i "TargetY". I co zrobić żeby zatrzymywał się w kratce, no nie wiem np. 24x24? Dodatkowo jak stoi tam inny obiekt to ten co tam idzie pójdzie na pole 24x24 obok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ludzix po prostu ustawia się na grid, ale nie idzie do targetu :(

@edit:

MEGA THX!!! już wszystko OK! Teraz tylko potrzebuje kodu, który sprawi, że jeśli na tym klocku do którego idzie jest inny koleś to ten obiekt idze do najbliższego pustego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba by zrobić tak:

1.Sprawdzić czy pole jest wolne.

2a.Jeśli tak pójść tam.

2b.Jeśli nie sprawdzić wszystkie strony dookoła zajętego.

3.Z pośród wolnych wylosować tą w którą chce się pójść.

4. I tam pójść.

W edicie dam kod.

GML
if place_free(TargetX,TargetY)

{

//kod na dojście

}

else

{

if place_free(TargetX+24,TargetY)

{

lewo=1

}

//itd.

if lewo=1 and prawo=1 and gora=1 and dol=1

dir=choose(90,270,180,0)

if lewo=1 and prawo=1 and gora=1 and dol!=1

dir=choose(90,180,0)

//itd.</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

problem w tym, że kiedy idzie na te puste pole może tam stać inny koleś

oraz też chodziło mi bardziej żeby gdy w tej samej kolejności idą do targetu kilka obiektów to żeby od razu wykryły gdzie iść (na puste pola)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...