Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 if global.obiekt.zaznaczony=true{global.obiekt.image_blend=c_red;with(other){image_blend=c_white;}}else{global.obiekt.image_blend=c_white} Zaznaczam gracza w celu wydawania poleceń. Klikam znowu, zaznaczenie znika. Other jest do tego zeby zaznaczyc na bialo pozostalych. To jest ten sam obiekt, dlatego. Jest dziwna sytuacja, poniewaz obiekt 1 tego typu nie reaguje na zaznaczenie - caly czas jest na bialo. Co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Przeciez other nie odnosi sie do innych obiektow tego typu. Tam masz np id podczas kolizji. Wywal to bo to zupelnie niepotrzebne, wystarczy to co masz + przy kliku ustawianie zaznaczony=true; #Edit: wait, po co jakis global obiekt? Parent nie wystarczy? A do globala wrzucac sobie id tego nad ktorym chcesz miec kontrole? Za duzo rzeczy naraz chcesz zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Nie wolisz zrobić tak, że przy kliknięciu na jednostkę (sprawdzasz to w jednostce) wszystkim ustawiasz ze nie podswietla, a później tej konkretnej co została kliknięta podświetlenie? btw: jak piszesz większy projekt ogarnij lepiej ten kod bo wygląda jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 A czasem instance_nearest(mouse_x,mouse_y,nazwa_obiektu) nie zwróci Ci potrzebnego ID, żeby zmienić blend tylko dla jednego? Co wiecej, to id możesz sobie przypisać do globalnej, i potem robić na zasadzie (pseudokod) global.zapamietany.blend = white; global.zapamietany = instance_nearest; global.zapamietany.blend = red; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Myslalem zeby zrobic cos takiego: if wybralem=false{image_blend=c_red}else{image_blend=c_white} Tylko jak oznaczyc, ze to obiekt wybrany? with(global.obiekt.zaznaczony){ if wybralem=false{image_blend=c_red}else{with(id){image_blend=c_white}} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Napisałem wszystko wyżej, a Ty nadal brniesz w jakieś dziwactwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Tak jak mówi Gnysek || W obj_jednostka w left_released -> zaznaczanie GML global.zaznaczona_jednostka= id; zaznaczona = true; W obj_jednostka w global right button -> prawym klik i jednostka sie odznacza GML zaznaczona=false; global.zaznaczona_jednostka=noone; W obj_jednostka w step GML if(zaznaczona){//(...)}</span></span> Ta globalna akurat tutaj niepotrzebna ale moze się przydać kiedy pójdziesz tokiem Gnuska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Moj kod dziala. Ten nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Skoro działa, to co za problem ? Mi działa to co podałem, w edytorze map mam 3 obiekty (jeden to pędzel do zaznaczania, jeden to wszystkie możliwe obiekty i jeden to kontroler tego wszystkiego) i zaznaczanie działa - ba, mam aż 5 różnych warstw w tym edytorze (trawy, drzewa, spawny, npc, questy) i dla wszystkich możliwość wstawnia, przesuwania, obracania i usuwania, zaznaczony obiekt mruga na czerwono i jakoś nie ma problemów - a nie mam takich dziwnych komplikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jak na razie moj kod jest najlepszy. Prawie dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Skoro działa, to co za problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Nie mogłeś tego wcześniej napisać? czas to pieniądz człowieku :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jak na razie moj kod jest najlepszy. Prawie dziala. Jesteś prawie mądry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Nie nasza wina, że nie potrafisz korzystać z podsuwanych pod nos rozwiązań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jak na razie moj kod jest najlepszy. Prawie dziala. pod jakim względem najlepszy? Wydajności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Czekam na cos co zadziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Miłego czekania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zacznij najpierw sam działać. Rozwiązania masz. Zrób coś więcej niż Ctrl+C, Ctrl+V EDIT: Miłego czekania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 K, zrobie to sam. Pozdrawiam pomocnikow! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 ten człowiek nawet nie umie dobrze zrobić ctrl+c i ctrl+v (kod alwina jest gotowy do użycia) jemu już nic nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 create w jakimś pojedynczym obiekcie który kontroluje grę: GML global.zapamietany = -1; global mouse left pressed w jakims pojedynczym obiekcie: GML if (global.zapamietany > 0){ global.zapamietany.image_blend = c_white; } global.zapamietany = instance_nearest(mouse_x,mouse_y,obiekt_jakiego_szukamy_do_zaznaczenia); global.zapamietany.image_blend = c_red; Ten kod juz podałem w wersji pseudokodu, teraz masz pełen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 K, wrzucilem linijke do step i dziala tak jak chcialem! Dzieki za pomoc. Gnysek jestes moim ulubionym GM - Clanowiczem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Wolałbym być ulubionym adminem :gnysek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się