MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Mam problem gdy mam 1 lvl i rozwalam potworka to postac przechodzi na 2 lvl ale gdy potem rozwale pare potworkow to nie wybija 3 lvl tylko expierience sie cofa do 0 Step GML if (global.experience >= global.maxexp) { global.level = 2; global.maxexp = 200; global.experience = 0; global.hp = 200; global.maxhp = 200; global.mana = 100; global.maxmana = 100; } if ((global.level = 2) and (global.experience >= global.maxexp)) { global.level = 3; global.maxexp = 400; global.experience = 0; global.hp = 300; global.maxhp = 300; global.mana = 150; global.maxmana = 150; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Bo masz dwa razy ten sam warunek: GML global.experience >= global.maxexp zauważ, że on jest spełniony w obu przypadkach. btw. jeśli za kazdym razem zmieniasz wszystko proporcjonalnie: GML if (global.experience >= global.maxexp) { global.level += 1; global.experience = global.experience - global.maxexp; // punkty ponad level przechodzą, np 155/150 exp zostawi 5 global.maxexp += 100; global.hp += 100; global.maxhp += 100; global.mana += 50; global.maxmana += 50; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 GML if (global.experience > global.maxexp) { global.level+=1; //zwiększamy level global.maxexp*=2; //Do następnego levela potrzeba będzie 2 razy więcej expa. Możesz mnożyć, dodawać. Jak chcesz. global.experience=0; global.maxhp+=100; //Dodajemy 100 maxhp. Również możesz wymnożyć zamiast dodać jak ci to odpowiada global.hp=global.maxhp; //Uzupełniamy hp do maksimum global.maxmana+=50; global.mana=global.maxmana; } Byleś mi tego nie kopiował bezmyślnie tylko przeanalizował. Tobie nie działało bo ci zawsze wchodziło do pierwszego warunku, zerowało expy i wtedy drugi warunek nigdy nie mógł być prawdziwy więc nie wbijało na 3 level. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 a jak zrobic zeby np do 10 lvl maxexp zwiekszalo sie razy 2, a na 11 zeby maxexp=50000 i poźniej o 50000 wiecej co 1 lvl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 GML if (global.level < 11) { global.maxexp *= 2; } else if (global.level == 11) { global.maxexp = 50000; } else { global.maxexp += 50000; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Po wpisaniu takiego kodu GML if ((global.level < 10) and (global.experience >= global.maxexp)) { global.level+=1; global.maxexp*=2; global.experience=0; global.maxhp+=100; global.hp=global.maxhp; global.maxmana+=50; global.mana=global.maxmana; } else if ((global.level == 10) and (global.experience >= global.maxexp)) { global.level=11; global.maxexp =50000; global.experience=0; global.maxhp+=100; global.hp=global.maxhp; global.maxmana+=50; global.mana=global.maxmana; } else { global.level+=1 global.maxexp+=50000; global.experience=0; global.maxhp+=100; global.hp=global.maxhp; global.maxmana+=50; global.mana=global.maxmana; } level caly czas rosnie (bez rozwalania potworow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Boże, widzisz i nie grzmisz. Po co trzykrotnie pisać to samo? To co dał gnysek ma dotyczyć tylko maxexp, a nie wszystkiego. A czemu ci rośnie to nie wiem. Jaką wartość początkową ma maxexp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 maxexp=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A bo masz człowieku na końcu else. Do ostatniego bloku ci zawsze wchodzi. przecież. Myśl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Kod który podałem, zamiast global.maxexp miałeś wpisać - zamienić jedną linijkę. GML if (global.experience >= global.maxexp) { global.level += 1; global.experience = global.experience - global.maxexp; // punkty ponad level przechodzą, np 155/150 exp zostawi 5 //global.maxexp += 100; if (global.level < 11) { global.maxexp *= 2; } else if (global.level == 11) { global.maxexp = 50000; } else { global.maxexp += 50000; } global.hp += 100; global.maxhp += 100; global.mana += 50; global.maxmana += 50; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Działa. Dzieki. Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Jak zrobić żeby po wybiciu 20 lvl'a nie mozna bylo wybic kolejnego lvl'a. I czy da sie zrobic ze po wybiciu 20 lvl'a znika napis Draw GML draw_text(10,24,"Doświadczenie:"+string(global.experience)+"/"+string(global.maxexp)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 1.Wbijanie leveli: GML if lvl<21 { //wbijanie leveli } 2.Text GML (DRAW) if lvl<21 { //text } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 lub na początku obu: GML if global.level > 20 exit; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Wielkie dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi