Raqe Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam! Napotkałem kolejny problem. Zauważyłem, że zadeklarowana zmienna działa tylko i wyłącznie w zadeklarowanym obiekcie. Wiem, że rozwiązaniem problemu są zmienne globalne, jednak nie za bardzo wiem z czym to się je... Potrzebuję zadeklarować zmienną dla dwóch obiektów. Gdy wartość zmiennej zmieni się w jednym w drugim też powinna..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Zmienne globalne poprzedzaj słówkiem global.. Czyli, lokalna to(dla jednego obiektu): GML zmienna=0 a globalna, czyli po zdefiniowaniu jest w każdym roomie, każdy obiekt może się do niej odnieść: GML global.zmienna=0 Do lokalnej też każdy obiekt może się odnieść, ale po zmianie rooma ona znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Nie wiem czemu, ale nie mogę się odnieść. W jednym obiekcie deklaruję zmienną (i tenże obiekt zmienia jej wartości między true i false), a w drugim obiekcie stawiam warunek if (global.zmienna = true). Wyskakuje błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Jaki błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Error in code at line 4: xxxx=global.gl; at position 14: Unknown variable gl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Podaj jeszcze kawałek kodu. Z tego co na razie widzę, nie ma zmiennej gl ;P Na 100% inicjujesz ją poprzez global.gl = true? Czy coś w ten deseń? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 OBIEKT1: W create na 100pro daję mu global.gl = true (a raczej false) Zakładam mu kilka alarmów z których wynika że gl zmienia swoją wartość co jakiś czas... OBIEKT2: Ma postawione "IFy" z tą zmienną (if global.gl = false), (if global.gl=true) itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Po poście wyżej widze, że używasz złych warunków. Jeśli serio piszesz w () to umrzyj. Spróbuj GML if (global.gl==true) { AKCJA } Jeśli sprawdzasz w create, to nie zdążyło zainicjować zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 jeśli pierwszy obiekt powstaje przed drugim, to zmiennej globalnej JESZCZE NIE MA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 jest na to sposob: zmienne globalne tworz w jakims oddzielnym obiekcie w roomie przed gra wlasciwa, znaczy zrob room ktory otworzy sie jako pierwszy, wstaw tam obiekt ze zdeklarowanymi juz zmiennymi globalnymi, a zaraz po deklaracji room_goto_next() I po klopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Nie piszę tego w nawiasach... tak tylko w poście napisałem... Już wszystko mi działa tylko że w create drugiego obiektu zadeklarowałem mu tą zmienną globalną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się