Dawka83 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Mam sobie taki kodzik: GML if (point_distance(x,y,target.x,target.y)>40) { mp_potential_step(target.x,target.y,2,true) } else { if alarm[2]=-1 then alarm[2]=choose(1*room_speed,1.5*room_speed) speed=0 } ku mojemu zdziwieniu npc nie chce isc kiedy ma. Więc zamiast mp_potential_step podstawiłem move_towards_point i npc się poruszył i szedł normalnie tam gdzie miał. Jednak mnie to nie satysfakcjonuje ponieważ w tedy gdy np kilka npc idzie w pewnym momencie nie omijają się tylko sklepują w jedna wielką "kupę". Może wiedzie czym to może być powodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Hhm... Nie wiem co to może być, może nie umieściłeś obiektu target w roomie, albo umieściłeś więcej niż dwa obiekty target. E. Mi bynajmniej taki kod działał: GML if (point_distance(x,y,o_target.x,o_target.y)>40) { mp_potential_step(o_target.x,o_target.y,4,1) } else { show_message('Jesteś ######sty') } A może coś w alarmie masz co blokuje akcję warunkową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 A jak ustawisz checkall na false to będzie się ruszać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 @Lechu4444: 1. Unknown variable target; 2. nie ma znaczenia. Huderlord może mieć rację. I nie pisz 1*coś, tylko po prostu coś. Jednak mnie to nie satysfakcjonuje ponieważ w tedy gdy np kilka npc idzie w pewnym momencie nie omijają się tylko sklepują w jedna wielką "kupę". Przy mp_potential_step też tak będzie, więc trzeba użyć także eventu kolizji, żeby na siebie nie nachodzili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Wiem co było problemem. Z tego co wydedukowałem mp nei wykorzystuje speed a miałem w warunku że jeśli speed jest większy niż 0 o wysyła pozycje gracza. Pozmieniałem trochę i działa. Dzięki wam ^^ Muczek mylisz się z mp nie wchodzą na siebie. Edit: teraz inny problem. Jak zrobić aby tylko niektóre obiekty omijało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 mp_potential_step_object i jako argument dodajesz najlepiej parenta tych których trzeba omijać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Dzięki ^^ Edit: Da się zmienić parent instancji w kodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Pojedynczej instancji nie można, jednak obiektowi już tak. object_set_parent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się