Adamg1996 Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Cześć, Zna ktoś może jakąś stronę z przykładami gier zrobionych w delphi ? Nie chodzi mi o kółko i krzyżyk itp.. tylko o jakieś platformówki i coś takiego... ( Szukałem w google ) Z góry dzieki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Delphi nie jest do gier,czy widzisz na górze w edytorze obiekt 'GRACZ'??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 W delphi można kodować gry. ALT - Jak gówno wiesz to się nie odzywaj. Można nawet gry 3D. Poczytaj o DelphiX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Thx wielkie... ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Delphi nie jest do gier,czy widzisz na górze w edytorze obiekt 'GRACZ'??? olo, nawet w GMie czegoś takiego nie ma, a co dopiero językach programowania, w których jednak gry się programuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi1er Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Poczytaj o GLScene, o komponentach Omega i najlepiej zajrzyj na unit1.pl. Tam jest kilka tutoriali. Generalnie odradzam pisanie gier w delphi - lepiej rozpocząć naukę C++. Mówię to po kilku latach kodzenia w Delphi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Generalnie odradzam pisanie gier w delphi Możesz to rozwinąć? Jestem ciekaw dlaczego odradzasz. Jest nie wydajne? Czegoś się nie da zakodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Ce Plus Plus jest bardziej wydajne i ma większe możliwości :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Października 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Możesz to rozwinąć? Jestem ciekaw dlaczego odradzasz. Jest nie wydajne? Czegoś się nie da zakodzić? Imho to raczej chodzi o wygodę i przyjemność pisania, bo w gmie robisz chociaż ani nie jest wydajny ani nie ma super możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Ce Plus Plus jest bardziej wydajne i ma większe możliwości :] Również, ale C++ to raczej dla pr0-koderów. Delphi ma prostą składnię, a dzięki wielu ( tysiącą ) komponentów, dll'i, itd. jego możliwości w dziedzinie tworzenia grafiki i gier są praktycznie nieograniczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 pokaż mi chociaż jedną sensowną (pozwalającą na te nieograniczone cuda) bibliotekę graficzną do gier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 pokaż mi chociaż jedną sensowną (pozwalającą na te nieograniczone cuda) bibliotekę graficzną do gier TrueVision 6.3/6.5, jest wiele takich bibliotek. Możesz też sam pisać oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Przecież masz takie sensowne biblioteki graficzne jak OpenGL czy DirectX w Delphi :) . Czyż one nie pozwalają na nieograniczone cuda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 o OGL slyszalem, ale o DX w delphi juz niet :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Delphi nie jest do gier,czy widzisz na górze w edytorze obiekt 'GRACZ'??? Co do tego to przeciez chyba GM jest w delphi czyz nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 1 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Co do tego to przeciez chyba GM jest w delphi czyz nie ? Chyba raczej nie edit: można też składnią z c++ :D ja tam nie wiem na 100% ale tak mi isę wydawało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Nie? Też miałem skądś info że był pisany w delphi. Dopiero teraz go przepisują na c++ W GM mozesz nawet pisać składnią z delphi begin end itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Nie? Też miałem skądś info że był pisany w delphi. Dopiero teraz go przepisują na c++ W GM mozesz nawet pisać składnią z delphi begin end itd. Ooo.. tego nie wiedzialem... Napewno sie przyda.. :) A da sie zrobic zeby w delphi mozna bylo uzywac pascala ( write , read , itp. ) tzn zeby mozna budowac obiektowo cos jak konsole xD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Jest możliwość pisania aplikacji konsolowych w Delphi. Jak tam dajesz New, to gdzieś tam jest aplikacja konsolowa (taka ikonka z konsolką powinna być). Nie powiem Ci dokładniej, bo nie mam pojęcia z jakiej wersji korzystasz. @PsichiX: Na pewno jest obsługa DirectDraw. Co do D3D to nie jestem pewien, ale wiem, że istnieje fanowski port DX9 SDK dla Delphi, to tam już na pewno wszystko masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Duzo rzeczy sie dowiaduje.. xD w delphi dziala pascal xD tylko szkoda ze niemozna jakos polaczyc pascala i obiektow... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Nie wiem co masz na myśli, ale w Delphi piszesz Object Pascalem, więc to chyba normalne. Poza tym, tryb pisania konsolowego nie zabrania Ci programować obiektowo. Tak samo, przy programowaniu w VCL stosujesz nic innego jak Object Pascala, tylko nie korzystasz z czysto konsolowych funkcji typu writeln czy readln, a raczej z tych które masz zaprogramowane w różnych komponentach, a większość warunków się zazwyczaj zastępuje zdarzeniami. Ale wszystko inne, np operacje na zmiennych masz identycznie jak przy pisaniu konsolowych aplikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Nie wiem co masz na myśli, ale w Delphi piszesz Object Pascalem, więc to chyba normalne. Poza tym, tryb pisania konsolowego nie zabrania Ci programować obiektowo. Tak samo, przy programowaniu w VCL stosujesz nic innego jak Object Pascala, tylko nie korzystasz z czysto konsolowych funkcji typu writeln czy readln, a raczej z tych które masz zaprogramowane w różnych komponentach, a większość warunków się zazwyczaj zastępuje zdarzeniami. Ale wszystko inne, np operacje na zmiennych masz identycznie jak przy pisaniu konsolowych aplikacji. Ale mi wlasnie o nazwy procedur itp chodzi... Ze musze od nowa sie ich uczyc.. ;/ A wlasnie gdzie znajde jakis dobry kurs delphi bo niemoge takiego znalesc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Książki, i tylko książki. Polecam - ABC Delphi 6, z Helionu. Dałem za nią 16 zł. Warta swojej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Nigdy się nie nauczysz wszystkich funkcji ;) . Lepiej naucz się wertować dokumentację i wykorzystywać autopodpowiadanie. To co robią funkcję, w większości przypadków odpowiada im angielskim nazwom, więc słownik jakiś też się przyda. A co do kursów, to popieram poprzednika. Najlepsze są książki. Moja wiedza to w dużej mierze zasługa Helionowskiej książki z wielkim napisem Delphi 3 na okładce. Chociaż, ten ebook znajdujący się na 4programmers.net też jest ponoć całkiem ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się