en_6280 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Hey, jakie znacie proste w obsłudze biblioteki c++ do obsługi 3d, chodzi mi oto żeby były przede wszystkim proste i obsługiwały obracanie modelu 3d oddalanie i przybliżanie oraz światła (chodzi o dzień/noc oraz o światło z latarki, może być żółta kropka,) i najlepiej pod winde i na deva. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Allegro, Direct3D, OpenGL. Jest ich wiele, ale te są najpopularniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 niepamietam aby allegro byl do 3D (ba, allegro to rendering programowy, nie sprzetowy, a 3D wymaga niestety akceleracji sprzetowej). nie sa najpopularniejsze, ale to jedyne biblioteki bazowe. takie proste w obsludze tez nie sa - w OpenGLu nie ma czegos takiegojak 3D_start(), 3D_end(), ObracajModel(), RysujReflektor() - tam jest wszystko bazowe, na poziomie zmiany stanow karty graficznej przede wszystkim (efekty swiatla obecnie wykonuje sie na shaderach, gdyz jest to bardziej oplacalne ze wzgledu na wydajnosc, ale tez trudniejsze do opanowania). predzej kolega zainteresuje sie jakims malym silnikiem 3D, jak irrlicht. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Cóż z tego że bazowe, ale samemu od podstaw możesz napisać własne funkcje oświetlenia, renderingu. GameDev W Direct3D (który jest używany przez GM) funkcji takowej nie trzeba pisać, bo już takie są. @YXE Skoro Irrlicht to i Ogre. Który jest prostszy - tego ja już nie wiem, bo pisałem jedynie w SDL i WinAPI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 tyle ze porownujac do GMa, to napisz w OGLu czy DX sama inicjalizacje (okno, przygotowanie renderingu), to juz zajmuje 25% malego projektu, a czego poczatkujacy nie potrafia prawie zawsze, wiec zrzynaja kod ztutoriali i potem sie dziwia czemu to a to niedziala - dla tego biblioteki bazowe do prostych nie naleza. Ogre to juz kombajn, zabawa na pozniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Ogre to juz kombajn, zabawa na pozniej. W kilka minut opanowałem podstawy ogre bez problemu. Wystarczy nie dodawać "setek" pluginów tylko te, które na prawdę potrzebujemy i w takich prostych aplikacjach jakich en_6280 wspomina ogre sprawdzi się doskonale(Of course irrlicht też ale pisanie, że ogre to zabawa na później to przesada). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Dzx. Na razie zastanawiam się pomiędzy irrlichtem a ogre (ze wskazaniem na ogre) ale proszę o jeszcze ;) Mam pewne zadanie na studiach (nie informatycznych) do którego zrealizowania potrzebne mi 3d, a niestety c++ u mnie to tylko podstawy a w 3d jestem laikem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 To może kursy Blendera albo 3ds Max? Widziałem sporo tutków w necie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 To może po prostu użyj edytora leveli do jakiegoś silnika czy nawet blendera. Może unity? Nie musisz nic programować żeby dodać tam swój model i go ładnie oświetlić więc pasuje(jeśli już chcesz jako oddzielną aplikacje to napisanie skryptu do obracania modelem to jakieś 2min). Jeśli to studia nieinformatyczne to kij ich to interesuje w czym to zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Nie wiem dla czego ale mi irlicht nie działa bo wyskakują błędy, ale jak zauważyłem po dwukrotnym kliknięciu na błąd, są one w kodzie irlichta i nie potrafię z tego wybrnąć dlatego ściągam Direxa, może za dwa lata coś mi wyjdzie (bo to taki kolos że prędzej niż za dwa tygodnie to tego mi nie ściągnie). EDIT: Ściągnąłem właśnie Dirext'a i znowu wyskakują mi błędy, ale tym razem linkera o treści dla mnie niezrozumiałej: 47 E:\Include\d3dx9math.h:1787, from E:\Include\d3dx9.h In file included from E:/Include/d3dx9math.h:1787, from E:/Include/d3dx9.h 1 E:\Include\d3dx9.h:47, from BezNazwy1.cpp from E:/Include/d3dx9.h:47, from BezNazwy1.cpp 1 E:\Dev-Cpp\BezNazwy1.cpp from BezNazwy1.cpp 1 E:\Dev-Cpp\BezNazwy1.cpp In static member function `static void* _D3DXMATRIXA16::operator new(size_t)': 993 E:\Include\d3dx9math.inl [Warning] `operator new' must not return NULL unless it is declared `throw()' (or -fcheck-new is in effect) 993 E:\Include\d3dx9math.inl In static member function `static void* _D3DXMATRIXA16::operator new [](size_t)': 1008 E:\Include\d3dx9math.inl [Warning] `operator new' must not return NULL unless it is declared `throw()' (or -fcheck-new is in effect) E:\Dev-Cpp\BezNazwy1.o(.text+0x14c) In function `WinMain': [Linker error] undefined reference to `Direct3DCreate9@4' 1008 E:\Dev-Cpp\BezNazwy1.o(.text+0x14c) ld returned 1 exit status E:\Dev-Cpp\Makefile.win [Build Error] [Projekt1.exe] Error 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 ściągnij sobie visuala - jest darmowy i nie ma probleów z directX i nie zapominaj o dodawania lib-ów do projektów, akurat w tym przypadku 'd3d9.lib' jak twierdzi linkier [Linker error] undefined reference to `Direct3DCreate9@4' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 dzięki za radę :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 ściągnij sobie visuala - jest darmowy i nie ma probleów z directX i nie zapominaj o dodawania lib-ów do projektów, akurat w tym przypadku 'd3d9.lib' jak twierdzi linkier Tylko Express, bo jeszcze ściągnie wersję ultimate czy professional i nie uruchomi :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się