referee100 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Jest w grze tzw. "armata". Armata po kolizji z graczem wypuszcza strzał w krótkich odstępach. Ale czasami zdarza się (tak około jeden na dziesięć) , że nabój nie reaguje na żadną zadaną mu komendę: np. po kolizji ze ścianą ma zniszczyć siebie, a czasami przelatuje, jakby tu ściany nie było. Jest jeszcze kilka innych przykładów: po kolizji z duchem ma zniszczyć i samego siebie, i ducha, tymczasem on przelatuje jakby ducha w ogóle nie było. Bardzo dziwny problem :blink: . Można jeszcze dodać, że próbowałem już różnych dziwnych sposobów: zamienić, że to nie armata po kolizji zgraczem, a gracz po kolizji z armatą itp. itd. wiedziałem, że nic nie pomoże, ale warto było spróbować ;). Z góry dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Czerwca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 sprawdź maski obiektów oraz czy mają pozaznaczane Solid. to może mieć wpływ na efekty w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
referee100 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 no ściana ma zaznaczone solid. Mask'ów nie ma żaden obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Moze pocisk leci ze zbyt duza szybkoscia i nie wchodzi w kolizje z danym obiektem. Sprobuj zamiast w collision dac w stepie: if (collision_line(x, y, x + sin(degtorad(direction + 90)) * speed, y + cos(degtorad(direction + 90)) * speed, obiekt_kolidowany, true, true)) { // kod do wykonania podczas kolizji } BTW: obiekt_kolidowany to ten, z ktorym jest kolizja :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Dlaczego ...direction + 90... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 GMowy kaprys. Przynajmniej u mnie samo direction nie wystarcza. EDIT: wydaje mi sie ze to przez sinusy i cosinusy, ale nie jestem pewien bo to nie jest material gimnazjum =o Moze za 2 miesiace sie dowiem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 if (collision_line(x, y, x + cos(degtorad(direction)) * speed, y - sin(degtorad(direction)) * speed, obiekt_kolidowany, true, true)) { Ble ble ble... Ver. krótsza xD Ale się czepiam. EDIT Można tyż: if (collision_line(xprevious, yprevious, x, y, obiekt_kolidowany, true, true)) { :P EDIT2 Haha! Byłem pierwszy Ranma :P EDIT3 Zachowuję się jak 3 latek... :stupid: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Twoje jest zle, bo nie ma znacznika zamykajacego xP ale sie czepiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 A nie lepiej: if (collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obiekt,1,1)) { ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
referee100 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Teraz już wiem trochę więcej, bo player po kolizji z armatą ma wypuścić pocisk. Ale player jak "wskakuje" z góry na armatę, to tylko te pociski nie trafiają w nic i się w ogóle "nie słuchają" moich komend. Wiecie o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 GMowy kaprys. Przynajmniej u mnie samo direction nie wystarcza. EDIT: wydaje mi sie ze to przez sinusy i cosinusy, ale nie jestem pewien bo to nie jest material gimnazjum =o Moze za 2 miesiace sie dowiem :] też się nie łapię w tych cosinusach i sinusach (nawet matura z matematyki nie pomogła ;)), Wole pyknąć początkową prędkość i grawitacje. Prawie to samo wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się