Skocz do zawartości

Tryb 3D


Mentoss

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli chodzi ci o mouselook to masz z jakiegoś przykładu:

GML
//MOUSELOOK

//get display dimensions

display_w=display_get_width();

display_h=display_get_height();

 

//calculate motion

change_x=(display_mouse_get_x()-display_w/2)/16;

change_y=(display_mouse_get_y()-display_h/2)/12;

 

//move cam

direction-=change_x

zdirection+=change_y

 

//limit the zdirection

if zdirection<-90 then {zdirection=-90;} else if zdirection>90 then {zdirection=90;}

 

//set mouse back

display_mouse_set(display_w/2,display_h/2);

to w stepie. a w drawie:

GML
//DRAW WHAT CAMERA SEES

xf=obj_Character.x; //x to look from

yf=obj_Character.y; //y to look from

zf=obj_Character.z+64; //z to look from

xt=xf+cos(degtorad(direction)); //x to look to (with direction)

yt=yf-sin(degtorad(direction)); //y to look to (with direction)

zt=zf-sin(degtorad(zdirection)); //z to look to (with z direction)

d3d_set_projection(xf,yf,zf, xt,yt,zt, 0,0,1); //look from & to</span></span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3D się nie znam, ale wg mnie, point_direction powinno działać. Czy model obraca się 'skokowo', czy płynnie, ale obrócony np. 180 stopni od kierunku do punktu?

Może być też zależne od tego, od jakich punktów używasz funkcji point_direction.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...