mrdzarek Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 da rade wstawić do game makera 3D różne grafiki 3D z google sketchUp, drzewa, budynki i tp. Dzieki z góry za odpowiedz:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 O Game Maker 3D radzę zapomnień. Popracuj na Game Makerze np.8 z silnikiem GMOgre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 właśnie pracuje w wersji 8 ale niewiem czy można importować model z google sketchup. i zrobić trójwymiarową girke. ?? Więc jest taka możliwość żeby zaimportować model 3D do game makera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 To zależy od tego czy jaką masz wersję SketchUp'a. Jeśli Lite to nie przejdzie bo SketchUp zapisuje projekty w swoim formacie *.skp. Natomiast jeżeli masz wersję Pro to możesz zapisać projekt np. jako plik *.obj. Potem taki plik możesz zaimportować do GM'a np. programem Marzipan o ile się nie mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Tyle ża marziapan (nie wiem jak to sie pisze) zawiesza się przynajmniej u mnie na 100> poly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 100> poly Poly jest mniejsze niż 100, chyba miało być na odwrót, ta? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 To zależy od tego czy jaką masz wersję SketchUp'a. Jeśli Lite to nie przejdzie bo SketchUp zapisuje projekty w swoim formacie *.skp. http://sketchuptips.blogspot.com/2007/01/w...j-exporter.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 z góry mówie że mam pro 6 i potrzebuje informacje jak dać model z sketchup do game maker w 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 musisz mieć Pro sketchupa i program marzipan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 a co to jest za program i jam mam go urzyć żeby zaimportować model 3D do game makera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 burżuje, zamiast robić 3D zróbcie coś w ASCII arcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 ale chce zrobić w 3D, i chce sie tylko dowiedzieć jak zaimportować z google sketchup model do game makera.. i prosił bym o jakiś do tego poradnik lub coś co by mi pomogło.. byłbym bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Wyeksportuj ze sketchupa do .obj. Zaimportuj do Marzipana. Wyeksportuj do .mod. Teraz w create: GML drzewo=d3d_model_load('dzeffko.mod') a w draw GML d3d_model_draw(drzewo, argumenty z helpa które znasz bo sie za 3d bierzesz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=429456 Tu coś masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 A z blendera da się wyeksportować projekt jako 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Nosz ku## ja pie## pje### pier### mac## zapisujesz jako .obj a następnie marzapianem jak wyżej! Do każdego programu sama procedura! TAKIE TO JEST KUR## TRUDNE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No dokładnie, w tym linku co dałem wszystko masz opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 ale marzipan importuje tylko do game maker 6.1 a nie do 8.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 właśnie. ja też na przykład do 8.0 potrzebuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 *plask w facjate* nie łaska było sprawdzić czy działa? Bo działa. Nic w 3d sie nie zmieniło poza zwiększeniu ilości vertexów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 właśnie nie działa albo ja robie coś źle, będzie mnie to korcić, więc prosze o sceeny lub cóś. I proszę bardzo nie komętować tego złośliwie. wiem że to głópie pytanie ale chcę wiedzieć. jeśli znajdzie sie osoba która będzie mi wstanie pomóc to proszę o tą pomoc. Z góry dzięki... będę bardzo wdzięczny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Ty robisz coś źle... https://gmclan.org/up1510_3_czyde.html Proszę. przekonwertowałem Marzipanem jako "Game Maker 6.1" i wrzuciłem do gm8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 a jak wyeksportowałeś to ?? Marzipan Export---> game maker6.1 scripts?? a w game makerze jak?? dodałeś?? bo ja próbowałem i nic nie idzie? niewiem co ja robie źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Export -> game maker 6.1 scripts. Wyskoczy "Use normal vectors?" klik na yes. "export a model file as well?(lub podobnie)" klik na yes. umieszczasz plik .mod w folderze gdzie jest plik z grą, teksture dodaj w gmie jako background. Samego pliku modelu się nie dodaje do gma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 jak robie export do gm6.sripts to co mi opisałes, to zapisuje pełno jakiś plików 3D3, żadnej tekstóry, coś jest nie tak?? już nie wiem co jest grane.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Bo konwertujesz jakiś bogaty w polygony model, najlepiej żeby nie przekraczał 1024. Zobacz ten pistolet co ci dałem w przykładzie - ma 320 poly więc jest w jednym pliku. Jeżeli masz mnóstwo plików .mod, nie kłopocz się - musisz wtedy zainicjować kilka modeli: GML model1=d3d_model_create() model2=d3d_model_create() ... d3d_model_load(model1,"modelczyde-model1.mod") d3d_model_load(model2,"modelczyde-model2.mod") ... i rysować je w jednym miejscu: GML d3d_model_draw(0,0,0,model1,background_get_texture(tekstura)) d3d_model_draw(0,0,0,model2,background_get_texture(tekstura)) ... Że brak tekstury? Bo jej nie eksportuje. Musisz użyć tej co używałeś w programie do tworzenia owego modelu. KPW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 chym, więc model ma ok 478Kb w obj. ten model jest zrobiony w google sketchup.. A teksture czeba wyciągnąć z tego programu?? czy jakimś innym?? to wyciągnać? to jest dla mnie bardzo istotne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 chym, więc model ma ok 478Kb w obj. łojezusmariakrystian, co ty chcesz całą planszę tam władować?? Tekstura to plik graficzny, najczęsciej jpg. Powinien byc razem z modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrdzarek Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 no wiem, ale nie ma tego w JPG, tylko exportuje z sketchupa do obj, i nie ma tam żadnego JPG. i juz nie wiem jak wyciągnąć tą texture Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się