Skocz do zawartości

Lost Legacy. Utracone dziedzictwo.


Maenardil

Rekomendowane odpowiedzi

4 kwietnia 756 AC, południowe rubieże cesarstwa

 

Słowa te pisze Sorley, książę Zielonej Krainy. Były książę, dodajmy.

Otwieram dziennik w miejscu, w którym przerwał notatki Lucan. Teraz wspólnie będziemy go wypełniać. Nasz latający okręt potrafi sam nawigować - magia, jakiej nie do końca rozumiem, a unosimy się zbyt wysoko, bym mógł powiedzieć mijane ziemię. Doskonała okazja, by uporządkować wydarzenia ostatnich dni. Pomiędzy opisami flory i fauny Archipelagu, notatek dotyczących języka i kultury jego mieszkańców ten wpis będzie wyjątkowo osobisty. Być może odzywa się duma przodków. Czuję pragnienie uwiecznienia swoich przygód.

Historia ta zaczęła się od zdrady, jak wiele innych opowieści. Odkąd mój Ojciec, dobry król Roger, zmarł na febrę, żyłem w nieustannym lęku oczekiwaniu zamachu. Z biegiem czasu niepokój osłabł - moje umiejętności i osobiste, wypracowane wpływy na dworze rosły. Nie musiałem polegać jedynie na osobach lojalnych przez pamięć Ojcu. Bardzo żałowałem, kiedy Lucan, mój najbliższy przyjaciel, postanowił wyruszyć na samotna wyprawę badawczą. Wówczas zrobiłbym wszystko, by go zatrzymać. Dawał mi nie tylko przyjacielskie wsparcie, ale i poczucie bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o Grainne Jak się okazało, jego wyjazd oraz powrót w krytycznej chwili uratowały mi życie.

Pominę szczegóły spisku, co wiem lub czego się domyślam. Kto wie, w czyje ręce wpadną te notatki. Tylko jedno imię. Lord Fachtna. Zdrajca wystąpił otwarcie w dniu moich siedemnastych urodzin, za rok mógłbym zasiąść na tronie. Zabawa połączona była ze świętowaniem przybycia Lucana, który po roku nieobecności powrócił niezwykłym, latającym okrętem. Lucan mówi, że okręt to osoba. Podobno ma imię, imię w języku skrzypiących belek, jękach wręgów i wyciu want, nie mogę więc go zapisać. Zapiszę znaczenie, jakie mi podał. Jest to owa chwila, lub uczucie, którego doznaje się w momencie poderwania w górę tuż przy ziemi po locie pikującym. Nie mam w tym względzie doświadczeń. Mój przyjaciel mówi, że za każdym razem chwyta ster coraz później i że to dobre imię. Po krótkiej dyskusji postanowiliśmy wypisać na burcie "Obłęd". Okręt sprawia wrażenie zadowolonego. To właśnie "Obłęd" uratował mi życie, kiedy runąłem z blanków Wieży Jakuba. Spadłem, jak to mówią, z niewielką pomocą przyjaciół. Nikt wówczas nie podejrzewał, że "Obłęd" potrafi poruszać się sam. Lucan oszczędnie dzielił się wiedzą, nie z ostrożności, ale z pragnienia opowiedzenia wszystkiego podczas bankietu. Biały żagiel objął mnie niczym ramię kochanki. Okręt nachyliwszy się w niewiarygodny sposób, pozwolił mi zsunąć się po płótnie na pokład.

Potem zabraliśmy Lucana i pożeglowaliśmy na południe. Nie wiem, czy podjąłem dobrą decyzję. Pragnę podbić Archipelag Latających Wysp, wybudować flotę powietrznych statków. O, tak, o adekwatnych imionach jak "Obłęd", "Zemsta", "Żelazna Dziewica" lub "Dekapitacja". Pragnę odebrać to, co mi się słusznie należy.

Odzyskać swoje...

 

(mocne uderzenie muzyki symfonicznej, na ekranie pojawia się płomieniste logo)

 

Utracone Dziedzictwo

 

Gatunek: Prosta strategia z elementami RTS.

Charakterystyka: Co tu dużo mówić - moja pierwsza gra w Game Maker. Sterowanie w pełni myszką, skróty klawiaturowe dodane dla wygody. Grafika to gotowce w miarę możliwości, muzyka skomponowana/zaaranżowana przez mojego kolegę, Lynara. Gra posiada losową generację ustawień początkowych, jest kilka rodzajów przeciwników i map taktycznych, niewielka możliwość rozwoju. (Budowa fortyfikacji.) Wolałem skończyć grę prostą, niż rozgrzebać wielki projekt.

Czy grać: Jeśli ktoś chce psuć sobie przyjemność rozgrywki bugami:

 

 

Można też poczekać na przetestowaną wersję. Dużo czasu trzeba na zbalansowanie rozgrywki i doszlifowanie AI. A pewnie nigdy nie będę zadowolony.

Jak grać: Proponuję na początek wybrać z menu "Demo", jest to mini-prezentacja jak grać. W grze kliknięcie lewym przyciskiem myszy na ikonę książki przenosi do dziennika, gdzie opisane jest sterowanie.

Czego niema: Możliwości wyłączenia dźwięku. Opisów jednostek,przeciwników i świata gry, cennika, intro, helpu, sensownego zakonczenia. Aczkolwiek chyba mozna wygrac... Tzn. gra powinna sygnalizowac wygrana lub porazke gracza. Teoretycznie powinno sie moc grac i skonczyc gre.

 

LL_map.png

 

Wygląd mapy głównej

 

LL_pedia.png

 

Karta z dziennika, służy za pomoc i wprowadza w świat gry

 

LL_battle.png

 

Przykładowa bitwa, wojownik i łucznik oczyszczają las z nietoperzy.

 

 

Pozdrawiam,

Mae

 

PS. Nie "dziewictwo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta lista +/-, powinna wiele wyjaśnić:

 

+ fajny pomysł, nawet ciekawa koncepcja...

 

---

 

- ... i na tym się kończy

- ogólnie wykonanie techniczne

- 95% grafy pochodzi z RM, a na dodatek z RTP (podstawowych bibliotek graficznych)... skoro robisz grę "na cudzej grafie" to mógłbyś chociaż lepiej poszukać..

- bugi.(o tym później)

- znów grafika: proporcjonalnie do rozmiaru okna gry jest 3 razy (conajmniej 3) za mała

 

co do bugów: http://chill.lesiuk.be/scr.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta lista +/-, powinna wiele wyjaśnić:

 

+ fajny pomysł, nawet ciekawa koncepcja...

 

---

 

- ... i na tym się kończy

- ogólnie wykonanie techniczne

- 95% grafy pochodzi z RM, a na dodatek z RTP (podstawowych bibliotek graficznych)... skoro robisz grę "na cudzej grafie" to mógłbyś chociaż lepiej poszukać..

- bugi.(o tym później)

- znów grafika: proporcjonalnie do rozmiaru okna gry jest 3 razy (conajmniej 3) za mała

 

co do bugów: http://chill.lesiuk.be/scr.JPG

 

Bugi są, bo testuję dopiero, myślałem, że to jasne? Raczej dałem grę, bo po samych screenach niewiele widać. Proporcje, "ogólne wykonanie techniczne" to kwestia gustu. Jednak jeden zarzut czuję się zmuszony odeprzeć.

 

Postacie robiłem przy użyciu Charas.EX, obrazki broni są wyripowane, więc też nie mogą być z RTP, natomiast tilesety i pare innych grafik znalazłem na sieci po kilku dniach szukania. Albo tygodniu, nie liczyłem. I tutaj mnie uraziles mocno, bo przejrzałem chyba pół internetu w poszukiwaniu tile setów, z których byłbym zadowolony. Może najnowsze edycje RPG Tsukuru mają jakieś grafiki podobne do tego, co ja użyłem, ale zapewniam Cię, że RPG Maker 2000, ktrórego dobrych parę lat temu używałem, nie miał ich. (Wątpię, żeby nowe wersje miały, bo też chyba te tilesety są wyripowane skądś.) 95%? Rozumiem, że lubisz wrzucić tu i ówdzie mała hiperbolę.

 

Dzięki za przychylne oceny, rozumiem, że skoro jest jeden plus i kilka minusów, to cała reszta na zero, co mnie ogromnie cieszy.

 

GiedeK - czy mógłbyś powiedzieć, co Cię najbardziej razi?

 

London - gra nie jest skończona, więc wersja 1.0 powinna się ukazać. Postaci jest istotnie niewiele, ale obawiam się, że więcej jednostek nie dodam. Bitwy może są trudne, bo podczas testów cały czas grałem i jak wygrywałem, to poprawiałem skrypt zachowania wroga. Trzeba łuskać przeciwnika po jednym, jednostki na neutralnych wyspach się nie odradzają, trzeba zabić jednego chociaż, potem wrócić ze świeżymi siłami.

 

PS. Mam cichą nadzieję, że mój idol Jakim wyrazi swoją opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

charas.ex to odrobine wlasnej inwencji jest.. ale dizajn map biedny, popracuj nad tym. moge pomoc w tej kwestii akurat, jak kcesz.

 

O, to już teraz nie "lepiej poszukać", ale "odrobina inwencji". A nadal wydaje Ci się, że tilesety są eRTePowe? Co to znaczy słowo "dizajn", a zwłaszcza "dizajn map"?

 

Wyjaśnij mi, LittleFish, czemu tak jest, że ludzie ripują lub przerabiają w pocie czoła tilesety, umieszczają na www, ba!, powstają wielkie archiwa grafik, skoro kiedy ktoś z nich skorzysta pojawia się malkontent, który kręci nosem, że "nieoryginalne"? A co do braku oryginalności - to jaki element jeszcze zwrócił Twoją uwagę jako nieautorski? Hint: chodzi o midi. Dziwne, że tego nie krytykujesz.

 

Dzięki za ofertę pomocy, ale jesteś drugą od końca osobą (z tego forum), którą bym poprosił o pomoc w czymkolwiek. Tym niemniej dziękuję za poświęcenie mojej grze uwagi.

 

Mae

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to już teraz nie "lepiej poszukać", ale "odrobina inwencji". A nadal wydaje Ci się, że tilesety są eRTePowe? Co to znaczy słowo "dizajn", a zwłaszcza "dizajn map"?

 

lepiej poszukać. bo 90% tej grafy to beznadziejne ripy i rtp, tudzież generki z charas.ex, które piękne nie są. a i ten las, w którym dzieje się spora część akcji (tzn. walki) jest ofkoz z rtp.. więc.. ;]

 

a dizajn, to fonetyczna wymowa "design", myślałem że to jasne >.<?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko całkiem fajne, tylko grafika :| . Tak jak mówił Littlefish, po co brałeś z RTP RPGMakerowskiego. Na necie jest sporo lepszych grafik, jak nie chcesz robić własnych.

 

Ale to nie jest RTP, przecież używałem RPG Maker i specjalnie wybrałem inne niż RTP. Każdy gada, że "są lepsze" i że te są "nieorignalne", ale jakoś nie widziałem w żadnej grze w Game Maker takiej grafiki! Jeden projekt Thief ma tile sety i tez z RPG Maker wzięte. Dziwne, że też autor nie znalazł lepszych, od których podobno sieć aż pęka w szwach.

Tłumaczę jak komu dobremu, że szukałem długo grafiki i nie znalazłem nic lepszego. Są ładne tilesety, ale np. w zbyt dużej rozdzielczości, albo bitów na kolor więcej i się gryzą ze spirte'ami i moją grafiką. A lepiej, żeby pasowało, niż żeby tło było hiper super, a na tym ni w pięć ni w dziewięć postacie. Wtedy też byłby lament i głupie rady "poszukaj lepiej". Bardzo wątpię, żeby ktokolwiek znalazł a) 3 x 3 sprite'y jednostek B) 8 sprite'ów potworków, wszystko w czterech kierunkach chodzenia plus animacje zadawania ciosu c) tile z których da się złożyć różnorodne mapy (górki, las, równina), które pasują do wyżej wymienionych sprite'ów. Na dobrą sprawę tylko zasoby to RPG Maker są na tyle rozbudowane, że można coś sobie skompletować, plus Charas.Ex, który jakoś tam pozwala sprite'y zrobić.

 

I jeszcze jedno. To co dla was jest opatrzone i nudne, wcale nie musi być takie dla innych, na to chyba nie bierzecie poprawki. Ktokolwiek kto nie miał styczności z RPG Maker ani Game Maker nie będzie miał takich zastrzeżeń jak Wy. A i na tym forum są osoby, które nia mają wieloletniego doświadczenia w robieniu gier i im taka grafika się podoba. Ani LittleFish, ani BP nie mają zastrzeżeń do "Zegarmistrza Światła", kóry jest w intro, a ktoś to słucha muzyki od razu by powiedział "Ale Mae, ten kawałek to wywal, daj coś oryginalnego, na sieci jest sporo stron z midi."

 

Na gry z lepszą (a przynajmniej bardziej własną) grafiką jeszcze przyjdzie czas, cierpliwości. Na razie musiałem rozeznać się w GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marudzicie z byle powodu, przecie grafika nie najważniejsza. ważne, że giera powstaje i to na dodatek orgyginalna! a takich projektów na gmc jest bardzo mało.

osobiście to mi się grafika podoba, nie kłuje w oczy, przyjazna dla owego oka, sympatyczna :P muzyki nie testowałem - wyłączone głośniki miałem (jak zwykle) ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Szykuje się bardzo fajna gierka. Ciekawa koncepcja, jednak wykonanie aktualnie kuleje. Toporne sterowanie gry, brak tooltipów do ikonek, przemieszczanie się powinno zostać jakoś zobrazowane, np. strzałkami i ilość dni, bo klikam na wyspę i nic się nie dzieje. Czekam kolejkę, klikam i dalej nic... i tak w kółko aż do skutku. Te demo i opis w książce nie wyjaśniają wszystkich aspektów gry.

 

A co do grafiki to może być, ale jak już robisz coś ponadprzeciętnego w stosunku do ostatnich projektów "objawianych na gmclan" (nie licząc propaganji), to tutaj też powinieneś się postarać. Stać Cię na więcej, bo to widać, i powinieneś coś z tym zrobić. :)

 

Swoją drogą lubię takie gierki strategiczne i czekam na kolejny release.

 

Bugi są, bo testuję dopiero, myślałem, że to jasne? Raczej dałem grę, bo po samych screenach niewiele widać.
Ale jak już zdecydowałeś się coś opublikować, to musisz być swiadom, że mimo jakich byś bugów nie zrobił w grze, to i tak je wytkniemy, bo taka nasza powinność. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej wypowiedzi miałem na myśli, że grafika mogłaby być lepsza, to że z RTP to olewam krótko mówiąc, po prostu podsumowałem, że w RTP są z reguły cienkie grafiki. Na necie naprawdę jest sporo fajnych grafik ;p .

Co do zdania o zasobach. Prawda np. w takim Game Makerze nie ma dużo zasobów, ale wystarczy ściągnąć Resource Pack ze strony głównej (o ile jeszcze jest) i jest pełno zasobów, ale też nie wszystkie są najlepsze :/ .

I powiem odrazu, jak chcesz liczyć na coś więcej niż to, że gra się podoba użytkownikom GMCLAN, poszukaj może jakiegoś grafika czy coś.

Czekam na grę, bo zapowiada się ekstra ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...