XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Czy jest jakiś konwenter który zamieni pliki MTL na bmp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 pliki mtl to opisy materialow dla plikow obj. nie mozna (a raczej nie powinno sie) konwertowac tego na tekstury. poza tym pliki mtl zawieraja w sobie sciezki do plikow tekstur, wiec z nich mozesz korzystac przeciez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 a jak dodać do gry? Wavefrontem próbowałem ale nie idzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 bo jesli w plikach mtl nie ma tekstur a sa tylko kolory to nie zadziala. inna sprawa ze blednie umieszczasz pliki - sa w innych miejscach niz wskazuja sciezki w pliku mtl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 daję obrazek bmp jednego koloru jako teksture a plików nie przenosiłem i w wavefroncie nie ma kodu na wczytanie mtl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 mtl sa domyslnie ladowane ze sciezki pliku w obj, sprawdz czy sciezka ta pokrywa sie ze wzgledna sciezka do pliku mtl. i jest kod na osobne wczytywanie mtl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 yyy, jaki to jest kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 PPM, otwórz za pomocą notatnika(?) http://www.fileformat.info/format/material/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 nie chodzi mi o zawartość tylko o to że mam w kodzie GML d3d_model_draw(model[0],12,12,105,tex) i nie wiem co wpisać żeby tex= (tutaj kod na czytanie tekstur z mtl) bo jak wpiszę 0 to mi czyta pierwszą teksturę z backgrounds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 ale modele obj rysuje sie specjalna funkcja a nie d3d_model_draw :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 wiem, mam skrypt z forum yoyo games, model mi rysuje a ja chce wiedzieć jak te tekstury zrobić w tex= co? EDIT: albo jest jakiś program który połączy tekstury na podstawie modelu, coś jak skiny w gta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Skiny robi się UV mapami możesz sobie taką texturę zrobić np. w Blenderze ale nie można zimportować mtl. Ma jednak możliwość importu obj. z wavefronta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 znalazłem na kompie jakieś uvmapper classic ale to zapisuje w .uvs a jak do dodać do gm? EDIT: kurde, blender zepsuł mi mój model auta! zamiast niego jest jakieś pudełko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Ten uv mapper nie ma exportu do jakiegoś normalnego rozszerzenia image np. tga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 ma do bmp ale robi on coś takiego http://a.imageshack.us/img411/1871/autop.png (te zielone to ja kolorowałem w paincie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Trochę lipna mapka wyszła, pewnie z tego powodu że nie znasz obsługi tego mappera, ale możesz teraz to pokolorwać jak ci się podoba i złączyć z modelem i ten model do gma. EDIT: Jak byś chciał połączyć w blenderze to musisz dać modelowi nowy materiał, textura tego materiału była by UV mapką. EDIT2: W sumie nie pamiętam czy GMowi nie trzeba czasem dać modelu i textury osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 działa, tylko że mi textury na obiekcie powtarza. jak to wyłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 GML texture_set_repeat(false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 no nie pasuje http://a.imageshack.us/img820/2714/sadsj.png (ten samochód jest obrócony) EDIT: tu mam model z nakładaniem tekstur w uvmapper gdzie wszystko pasuje http://a.imageshack.us/img153/4378/samw.png EDIT2: już sobie poradziłem, wystarczyło ustawić texture coordinates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi