Skocz do zawartości

Życie i score.


Lukaso

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to, że życie (pasek health) i score przesuwały się, gdy ekran się przesuwa. Logiczne jest to, że czasami room jest za duży na ekran i dobrze jest gdy się ustawi, by się przesuwał.Nie chodzi mi o to, by pasek życia i score podążały za graczem. Jak na razie życie i score stoją w miejscu, a chcę, by się przesuwały. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem to będzie trzeba użyć zmiennych view_xview i view_yview. Załóżmy że korzystasz z bloczka draw health to w x1 dajesz np. view_xview[0] + 10, w y1 view_yview[0] + 10, w x2 view_xview[0] + 110, a w y2 view_yview[0] + 20 i w ten sposób zawsze na okienku twojej gry w lewym górnym rogu będzie pasek energii. Pisane z głowy więc nie wiem czy zadziała, ale powinno. Oczywiście zakładam, że do podążania za graczem używasz view[0]. Jakby coś było źle to napisz.

edit: to samo zrób ze score'ami tylko pozmieniaj wartości dodane do zmiennych żeby się punkty z paskiem energii nie pokrywały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie, ja nie mam objektu życia ani score. Ja mam tylko zrobiony object, a w nim event draw i w tym na życie kod: action_draw_health(bohater1.x-50,bohater1.y-53,bohater1.x+10,bohater1.y-46,0,"green to red"). Nie trudno się domyśleć że na razie życie będzie chodziło za graczem. Jak zrobić, żeby przesuwało się razem z ekranem? Co do score, to mam na klockach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...