Lukaso Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Chodzi mi o to, że życie (pasek health) i score przesuwały się, gdy ekran się przesuwa. Logiczne jest to, że czasami room jest za duży na ekran i dobrze jest gdy się ustawi, by się przesuwał.Nie chodzi mi o to, by pasek życia i score podążały za graczem. Jak na razie życie i score stoją w miejscu, a chcę, by się przesuwały. :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Jeśli dobrze zrozumiałem to będzie trzeba użyć zmiennych view_xview i view_yview. Załóżmy że korzystasz z bloczka draw health to w x1 dajesz np. view_xview[0] + 10, w y1 view_yview[0] + 10, w x2 view_xview[0] + 110, a w y2 view_yview[0] + 20 i w ten sposób zawsze na okienku twojej gry w lewym górnym rogu będzie pasek energii. Pisane z głowy więc nie wiem czy zadziała, ale powinno. Oczywiście zakładam, że do podążania za graczem używasz view[0]. Jakby coś było źle to napisz. edit: to samo zrób ze score'ami tylko pozmieniaj wartości dodane do zmiennych żeby się punkty z paskiem energii nie pokrywały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasor Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 W step health: GML x=view_xview+0 y=view_yview+0 A w step score: GML x=view_xview+32 y=view_yview+0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 (edytowane) Po co +0? Edytowane 6 Września 2010 przez Mimek Post nic nie wnosi do tematu - napisał, jak napisał. +Temat nieaktywny. Warn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaso Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Nie, ja nie mam objektu życia ani score. Ja mam tylko zrobiony object, a w nim event draw i w tym na życie kod: action_draw_health(bohater1.x-50,bohater1.y-53,bohater1.x+10,bohater1.y-46,0,"green to red"). Nie trudno się domyśleć że na razie życie będzie chodziło za graczem. Jak zrobić, żeby przesuwało się razem z ekranem? Co do score, to mam na klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 GML view_xview view_yview Pozycja górnego lewego rogu viewa'. Wpisz to zamiast tego bohater1.x i bohater1.y ... No i zmień te -50 na dodatnie, bo inaczej wyjdzie za okno xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się