Skocz do zawartości

Obracanie obiektu 3D


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was, właśnie udało mi się wrzucić do game makera mój pierwszy obiekt 3D , tylko że jak prosto z marzpiana wkleiłem ten kod, to ten obiekt "leży" tzn. jest poziomy, a chce aby stał pionowo. Jak to zrobić? d3d_set_transform_rotation ? I co dalej? Proszę o pomoc :)

 

I można wyelminować jakoś te białe przerwy? To wina tekstury czy obiektu ? Czy gm-a ?

1104394958.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkty wspólne ścian sie nie pokrywają, wina modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
d3d_transform_set_rotation_x( -90 ); // Jeśli nie działa, spróbuj ze współrzędną Y

drawModel(); // Rysuj model

d3d_transform_set_identity(); // Resetuj każdą transformacje</span>

 

Dla dociekliwych:

Przesuń geometrię wyświetlanego modelu o texel:

GML
texel_x /= 0.5/view_wview[0];

texel_y /= 0.5/view_hview[0];

GML
d3d_transform_set_translation( x-texel_x, y-texel_y, z-texel_y );

d3d_transform_add_rotation_x( -90 );

(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...