Skocz do zawartości

meta i start


Rekomendowane odpowiedzi

Create :

//tworzymy zmienna do której będą zaliczane okrążenia

okrazenie=0;

Step :

//teraz coś musi sprawdzać czy przejechaliśmy metę

if !place_meeting(x,y,obj_auto)

{

//dodajemy okrążenie

okrazenie+=1;

}

Chyba powinno działać .

EDIT Byś musiał dodać blokadę cofania się po ukończonym okrążeniu , bo łatwo to zbugować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo system checkpoint' ów robisz obiekt checkpoint i dajesz zmienną w o_player

GML
global.cp=0

jeśli gracz koliduje z checkpointem to dajesz

GML
global.cp+=1

i w kolizji z metą dajesz

GML
if global.cp=instance_number(o_checkpoint)

{

global.okrazenie+=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ja napisalem to do stepu ale nie polecam

a u kolegi to:

GML
if global.okr = 5

{

//akcja

}

zamiast akcja możesz wpisać:

GML
room_goto_next()//przejdź do następnego roomu

room_goto(/*nazwa roomu*/)//przejście do danego roomu

game_end()//gra się wyłącza</span></span>

lub co ci się zamarzy XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanko, wie ktoś jak zrobić mete, tak żeby samochód mógł przez nią przejechać i liczyła mu okrążenia, ja robiłem to na kolizjach ale to nie wychodzi :(

jest w przykładach na głównej, zaglądasz tam czasem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...