michu86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 witam, mam pytanko, wie ktoś jak zrobić mete, tak żeby samochód mógł przez nią przejechać i liczyła mu okrążenia, ja robiłem to na kolizjach ale to nie wychodzi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Create : //tworzymy zmienna do której będą zaliczane okrążenia okrazenie=0; Step : //teraz coś musi sprawdzać czy przejechaliśmy metę if !place_meeting(x,y,obj_auto) { //dodajemy okrążenie okrazenie+=1; } Chyba powinno działać . EDIT Byś musiał dodać blokadę cofania się po ukończonym okrążeniu , bo łatwo to zbugować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Do takiego czegoś potrzebne jest więcej checkpointów a nie tylko jeden start/meta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 albo system checkpoint' ów robisz obiekt checkpoint i dajesz zmienną w o_player GML global.cp=0 jeśli gracz koliduje z checkpointem to dajesz GML global.cp+=1 i w kolizji z metą dajesz GML if global.cp=instance_number(o_checkpoint) { global.okrazenie+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 nic z tego, jak robie kolizje to auto zatrzymuje sie na checpoincie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Podrzuć projekt do tematu , userzy pomogą jeśli się wyrobię to i ja zerknę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 dodajesz zmienną w każdym checkpoincie- GML yes=true i zmieniasz GML global.cp+=1 na GML if(yes) { global.cp+=1; yes=false; } możliwe że gm się zawiesił z powodu nieskończoności dodawania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 https://gmclan.org/up6775.html tylko chce podkreslic, ze to jest moj pierwszy projekt :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 https://gmclan.org/up6357_12_checkpointy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 dzieki TheMarcQ, switny przyklad:D a jeszcze jedno co zrobic przy kolizji, bo jak oba samochody sie zderzaja to sie nieraz odbijaja, a nieraz zatrzymuja i jeden jest na drugim :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 if !place_free(x,y) {show_message("crash")} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 a to wpisac w kolizji?? a co zrobic zeby po tych np 5 okrążeniach pokazało mi wiadomosc, albo przeszlo do nastepnego room'u?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 W stepie: GML if global.okr = 5 { show_message("Koniec wyscigu"); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 to co ja napisalem to do stepu ale nie polecam a u kolegi to: GML if global.okr = 5 { //akcja } zamiast akcja możesz wpisać: GML room_goto_next()//przejdź do następnego roomu room_goto(/*nazwa roomu*/)//przejście do danego roomu game_end()//gra się wyłącza</span></span> lub co ci się zamarzy XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 dzieki, wszystko dziala :thumbsup: a wie ktos jak zrobic czas okrazenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 GML (create) alarm[1]=room_speed minu=0 sek=0 GML (alarm1) ] sek+=1 alarm[1]=room_speed GML (step) if sek=60 {sek=0;minu+=1} GML (draw) draw_text(30,30,string(minu)+":"+string(sek)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 a wie ktos jak zgobic dobra kolizje, bo moja sie zawiesza :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Radziłbym Ci dać maski do obiektów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 własnie mam maski mam juz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 witam, mam pytanko, wie ktoś jak zrobić mete, tak żeby samochód mógł przez nią przejechać i liczyła mu okrążenia, ja robiłem to na kolizjach ale to nie wychodzi :( jest w przykładach na głównej, zaglądasz tam czasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 wole zapytac kogos na forum, wkoncu od tego jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się