Marcin T. Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam Mam pytanie, czy jest jakiś kod na "popychanie" obiektu. Np. obiekt hero ma kolizje z obiektem blok to obiekt hero "popycha" go w tą stronę w która idzie ( czyli np. w prawo ). Jest na to jakiś kod? A i jeszcze jedno: gdy obiekt hero będzie miał kolizje z góry ( czyli będzie na nim ) to obiekt blok się nie przesuwa. Na to też jest jakiś kod? Od razu dziękuje za odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 a gracz chodzi w 4 , 8 czy 360 kierunkach. To platformówka czy td? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Gracz chodzi w dwa kierunki ( prawo i lewo ), skacze i spada. A ta gra to platformówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 to w collison skrzyni. GML if(player.y<=y+sprite_height/2) { if (player.x<=x) x++; if (player.x>=x) x--; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 GML (step blok) if(place_meeting(x,y,o_hero)&&popycha==0) { popycha=xxx*o_hero.image_xscale; } if(popycha!=0) { x+=popycha; popycha-=sign(popycha); } Jeżeli hero ma oddzielne sprity na lewo i prawo, to tworzysz nową zmienną (np strona), w której trzymasz info jak obrócony jest hero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Jest pewien problem... Po zmianie o_hero na hero w kodzie Candy i zmianie player na hero w kodzie mipo57 to: W kodzie Candy jest taki błąd: ___________________________________________ ERROR in action number 3 of Step Event for object object2: Error in code at line 1: if(place_meeting(x,y,hero)&&popycha==0) ^ at position 29: Unknown variable popycha A w kodzie mipo57 jest taki błąd: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Collision Event with object hero for object object2: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 4: x++; ^ at position 3: Assignment operator expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 W GML nie ma znaczników inkrementacji i dekrementacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Do mojego: Zdefiniowałeś zmienną popycha? Do kodu mipo57: Najwidoczniej w GML nie działa zapis x++, zamień na x+=1; a x-- na x-=1; Na przyszłość: Nie kopiuj bezmyślnie kodu, tylko trochę nad nim pomyśl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Dobra dzięki za pomoc już działa :) Temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi