Skocz do zawartości

Zablokowane Pasek doświadczenia i kilka pasków


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam dwa małe problemy:

 

1. Jak zrobić tak, że gdy będzie 100%, 50%, 25%... paska to np. dodaje mi się jedno życie, a pasek wraca do 0%?

 

2. Jak zrobić kilka pasków, anie tylko jeden. Np. pierwszy pasek, odpowiada za ilość HP, drugi za ilość many, a trzeci za ilość siły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zwykłe porównanie dwóch wartości

GML
if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100

{

zycie+=1;

super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry-=100;

}

2. robisz kolejne wartości dla każdego paska

GML
pasek1=100;

pasek2=50;

pasek3=25;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dałem w step i nadal nie dzieła, a dokładniej to zrobiłem tak:

 

W step mojego obiektu o nazwie "pokazujący" w którym dałem wszystkie te rzeczy które odpowiadają za życia, punkty itp. Również odpowiada za ten pasek. No więc mam tam takie rzeczy jak Draw, Room start, Game start itp. W step mam ten kod:

 

GML
if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100

{

zycie+=1;

super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry-=100;

}

 

Więc co mam źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki error:

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object pokazujący:

 

Error in code at line 1:

if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100

^

at position 5: Unknown variable super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (create)
wartosc=0

hp=100

mana=100

sila=50

GML (step)
if wartosc>0

{

wartosc-=1

zycie+=1

}

GML (draw)
draw_text(1,1,string(wartosc))

draw_text(1,15,string(wartosc))

GML (draw)
draw_sprite_ext(pasek_health,30,30,hp/100,1,0,image_blend,image_alpha)

draw_sprite_ext(pasek_mana,30,30,mana/100,1,0,image_blend,image_alpha)

draw_sprite_ext(pasek_sily,30,30,sila/100,1,0,image_blend,image_alpha)

i musisz miec sprita'y:

pasek_health

pasek_mana

pasek_sily

wymiary 1X30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobiłem tak jak mi powiedziałeś, ale wciąż jest źle i wyskakuje błąd i jeszcze do tego do końca mnie nie zrozumieliście. Teraz dla mnie najważniejsze jest tylko to, że gdy będzie 100% paska to pasek wraca do 0% i dodaje mi się jedno życie. Zrobiłem przykład i chodzi mi oto, że poprawicie go tak, aby wszystko dobrze działało, a potem mi na pocztę lub tutaj w tym temacie dacie ten poprawiony przykład, a ja będę się na nim wzorował gdy będę robił grę, ok?

 

Oto ten przykład:

 

klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi paskami zrób zmienne global.hp, global.mana i global.exp i rysuj prostokąt zmieniaj kolor

GML
draw_rectangle(view_xview+10,view_yview+10,view_xview+(global.hp/global.maxhp*100),view_yview+20,false)

 

Co do kolegi 2 psoty wyżej to chyba powinien robić tak jak ja tutaj że robi się ułamek hp/maxhp i dopiero *100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...