Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Witam Mam dwa małe problemy: 1. Jak zrobić tak, że gdy będzie 100%, 50%, 25%... paska to np. dodaje mi się jedno życie, a pasek wraca do 0%? 2. Jak zrobić kilka pasków, anie tylko jeden. Np. pierwszy pasek, odpowiada za ilość HP, drugi za ilość many, a trzeci za ilość siły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 1. zwykłe porównanie dwóch wartości GML if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100 { zycie+=1; super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry-=100; } 2. robisz kolejne wartości dla każdego paska GML pasek1=100; pasek2=50; pasek3=25; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Ok, tylko gdzie to dokładnie wpisać ( step, create itp. )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 No raczej step. Jeżeli nie wiesz gdzie co wrzucić, to jest na forum taki temat o tym, poczytaj :thumbsup: EDIT: O, tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 No i dałem w step i nadal nie dzieła, a dokładniej to zrobiłem tak: W step mojego obiektu o nazwie "pokazujący" w którym dałem wszystkie te rzeczy które odpowiadają za życia, punkty itp. Również odpowiada za ten pasek. No więc mam tam takie rzeczy jak Draw, Room start, Game start itp. W step mam ten kod: GML if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100 { zycie+=1; super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry-=100; } Więc co mam źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 ale co nie działa? Co (nie)pokazuje? jaki error? masz zmienne super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry i zycie ? jaki jest kod na rysowanie paska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Taki error: ERROR in action number 1 of Step Event for object pokazujący: Error in code at line 1: if super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry>=100 ^ at position 5: Unknown variable super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 jak nie rozumiesz to polecam Google translator :) to oznacza że nie masz zmiennej super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Nie mam zmiennej, bo większość robię na klockach, jestem początkujący. Oznacza to, że kod powinien wyglądać tak: GML if health>=100 { lives+=1; health-=100; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 w create musisz dać GML super_mega_hiper_pasek_doswiadczenia_do_mojej_zarabistej_gry=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 nie no rozwaliłeś mnie :D ludzie nie piszcie im takich rzeczy bo potem tego typu akcje mają miejsce xD zamiast super_hiper_mega..... masz wpisać nazwę zmiennej określającej ilość % twojego paska. spóźniony :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 w końcu jak mu się znudzi pisać długie zmienne to sam zacznie szukać co i jak się robi ;) E: btw przypomniały mi się moje pierwsze, noobskie tematy: Co to są vertexy? Piękne czasy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 No dobra, sory, że każdy mój problem kończy się tak, ale muszę już iść, więc dam wam plik projektu, ok. Klik Możecie go poprawić, żeby działał, ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 GML (create) wartosc=0 hp=100 mana=100 sila=50 GML (step) if wartosc>0 { wartosc-=1 zycie+=1 } GML (draw) draw_text(1,1,string(wartosc)) draw_text(1,15,string(wartosc)) GML (draw) draw_sprite_ext(pasek_health,30,30,hp/100,1,0,image_blend,image_alpha) draw_sprite_ext(pasek_mana,30,30,mana/100,1,0,image_blend,image_alpha) draw_sprite_ext(pasek_sily,30,30,sila/100,1,0,image_blend,image_alpha) i musisz miec sprita'y: pasek_health pasek_mana pasek_sily wymiary 1X30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Dobra zrobiłem tak jak mi powiedziałeś, ale wciąż jest źle i wyskakuje błąd i jeszcze do tego do końca mnie nie zrozumieliście. Teraz dla mnie najważniejsze jest tylko to, że gdy będzie 100% paska to pasek wraca do 0% i dodaje mi się jedno życie. Zrobiłem przykład i chodzi mi oto, że poprawicie go tak, aby wszystko dobrze działało, a potem mi na pocztę lub tutaj w tym temacie dacie ten poprawiony przykład, a ja będę się na nim wzorował gdy będę robił grę, ok? Oto ten przykład: klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Z tymi paskami zrób zmienne global.hp, global.mana i global.exp i rysuj prostokąt zmieniaj kolor GML draw_rectangle(view_xview+10,view_yview+10,view_xview+(global.hp/global.maxhp*100),view_yview+20,false) Co do kolegi 2 psoty wyżej to chyba powinien robić tak jak ja tutaj że robi się ułamek hp/maxhp i dopiero *100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Do obiektu, który dodaje doświadczenie dopisz: GML if(health==100) { health=false; lives+=1; } Mała rada. Pisz w kodzie, bo na klockach można zwariować jak masz ich mnóstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 O dzięki Canady, właśnie oto mi chodziło, już działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi