Skocz do zawartości

Czym więcej obiektów, tym gra wolniejsza?


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - czy należy dążyć do jak najmniejszej ilości obiektów, czy też liczba nie ma znaczenia na długość ładowania i chodzenia gry?

 

Bo lubię mieć w kodzie wszystko uporządkowane więc często robię oddzielne obiekty nawet dla narysowania jednej linii/kwadratu/itp. Choć może lepiej byłoby upchać wszystko jak się tylko da w jak najmniejszej liczbie obiektów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Pamiętaj, że każdy obiekt ma swoje zmienne, które są ustawiane bez względu na to, czy ich używasz czy nie, jak np. x,y, x_start, image_speed, mask_index, solid, persistent, visible, parent_object itp. Wiem, to tylko kilka bajtów, ale w kazdym stepie, GM przetwarza te zmienne dla GMLa, a jak wiadomo GML zbyt optymalny nie jest. Do tego dla każdego obiektu sprawdza kolizje i wykonuje eventy (create,step, draw) bez względu czy jest tam kod czy nie. To znów trwa naprawdę chwilkę, ale jak wspomniałem - interpretacja GML nie należy do najszybszych i kazdy kolejny obiekt niestety delikatnie spowalnia grę. A zwłaszcza event draw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...