Mucco Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Mam pytanie - czy należy dążyć do jak najmniejszej ilości obiektów, czy też liczba nie ma znaczenia na długość ładowania i chodzenia gry? Bo lubię mieć w kodzie wszystko uporządkowane więc często robię oddzielne obiekty nawet dla narysowania jednej linii/kwadratu/itp. Choć może lepiej byłoby upchać wszystko jak się tylko da w jak najmniejszej liczbie obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Im mniej obiektów tym lepiej, a uporządkowanie można mięć również z małą liczbą obiektów. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Czerwca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Pamiętaj, że każdy obiekt ma swoje zmienne, które są ustawiane bez względu na to, czy ich używasz czy nie, jak np. x,y, x_start, image_speed, mask_index, solid, persistent, visible, parent_object itp. Wiem, to tylko kilka bajtów, ale w kazdym stepie, GM przetwarza te zmienne dla GMLa, a jak wiadomo GML zbyt optymalny nie jest. Do tego dla każdego obiektu sprawdza kolizje i wykonuje eventy (create,step, draw) bez względu czy jest tam kod czy nie. To znów trwa naprawdę chwilkę, ale jak wspomniałem - interpretacja GML nie należy do najszybszych i kazdy kolejny obiekt niestety delikatnie spowalnia grę. A zwłaszcza event draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 A czy ogólnie GML przechodzi jakieś mutacje? tzn czy autorzy przy kolejnych wersjach próbują go jakoś ulepszać aby działał szybciej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 W GM8 prędkość GML'a została podobno przyspieszona aż o 100%. Im mniej obiektów tym lepiej, a duża ilość obiektów to dla mnie nie jest oznaka porządku wcale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się