Marcin T. Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam Mam mały problem z czasem. Wiem, że bardzo prosty, ale nie wiem jak dokładnie to zrobić. Chodzi mi o to, że jaki jest kod, aby zrobić tak, że na przykład jakiś obiekt zatrzymuje się na 3 sekundy, żeby na 3 sekundy był szybszy lub, żeby ma 3 sekundy był niezniszczalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dacus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Włączenie zatrzymania na kilka sekund np: Skrypt wywoływany w obiekcie który ma się zatrzymać stop(sekundy): GML old_speed = speed; speed = 0; alarm[0] = room_speed * argument0; alarm 0: GML speed = old_speed; Aby obiekt był niezniszczalny ustaw jakąś zmienną na true i podczas kolizji, czy tam gdzie odejmujesz życie, sprawdzaj czy jest ustawiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zrobiłem tak jak mi powiedziałeś czyli: Gdy obiekt hero zbierze jabłko to dokładnie taki kod się aktywuje: GML old_speed = speed; speed = 0; alarm[0] = room_speed * argument0; No i nastawiłem że ma to działać na obiekt który ma się zatrzymać. Potem w Alarm O obiektu który ma się zatrzymać jest taki dokładnie kod: GML speed = old_speed; No i mi nie działa :( Nic się nie dzieje. Co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dacus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Podaj kod który porusza hero. Jeżeli nie chcesz robić skryptu to zamień pierwszy kod na: GML old_speed = speed; speed = 0; alarm[0] = room_speed * 3; 3 - oznacza liczbę sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Nie wiem co to ma spólnego, ale podam: W "step" mam: GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} W kolizji z blokiem: GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy skręcie w prawo: GML if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy skręcie w lewo: GML if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy skakaniu: GML if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} A do tego twojego kodu to wciąż mi nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dacus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Już rozumiem. Dobra, zapomnij tamto. Nowy kod: w Create: GML ruch = true; Wywołanie zatrzymania: GML ruch = false; alarm[0] = room_speed * 3; alarm 0: GML ruch = true; Swój kod musisz zmienić tak: Przy skręcie w prawo: GML if place_free(x+4,y) {x+=4 * ruch} Przy skręcie w lewo: GML if place_free(x-4,y) {x-=4 * ruch} Przy skakaniu: GML if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10 * ruch} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin T. Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Ale mi chodzi, aby czaszka się zatrzymywała a nie hero, hero to obiekt którym steruje i on właśnie zbiera te jabłka! Masz tu plik projektu, bo już nie wiem co robić, a tak będzie szybciej, po prostu mi go popraw, ok? ----->PLIK<----- Poczeka około 40 sekund i ściągnij. Plik jest zapisany w Game Maker 8.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Jak już kiedyś gnysek powiedział: https://gmclan.org/up.html Tu wrzucaj swoje pliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dacus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 https://gmclan.org/up6168_12_Escape.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się