M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Event collision: GML speed = player_footballer.speed*1.5 I gdzie tu, do diaska, jest błąd?! Sprawdziłam cały kod we wszystkich obiektach usuwając różne części za pomocą /* */ i to właśnie ta linijka powoduje błąd! Obiekt player_ footballer po kolizji zaczyna pędzić do tyłu. JAK TO MOŻLIWE? Edit: A, i uprzedzając, próbowałem zrobić poruszanie się obiektu player_footballer na różne sposoby. I nic, zawsze ten sam błąd. Żaden obiekt nie jest solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a w jakim to obiekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a w jakim to obiekcie? Obiekt ball. Edit: Jak to dam nie w evencie collision, tylko np. step w if point_distance < 20 to dalej mam błąd. Edit 2: Jak zrobię na odwrót, czyli w evencie collision, w obiekcie player_footballer (oczywiście z zamianą kodu na ball.speed = speed*1.5) to jest to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a co masz w kolizji footballera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a co masz w kolizji footballera? Nic nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a w stepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a w stepie? GML if keyboard_check(vk_down) { sprite_index = red_down_spr motion_add(270,acceleration) speed = min(speed,max_speed) } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index = red_right_spr motion_add(0,acceleration) speed = min(speed,max_speed) } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index = red_left_spr motion_add(180,acceleration) speed = min(speed,max_speed) } if keyboard_check(vk_up) { sprite_index = red_up_spr motion_add(90,acceleration) speed = min(speed,max_speed) } if !keyboard_check(vk_up) and !keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_down) { speed = max(speed-0.5,0) } No i teraz się męcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a próbowałeś: GML if keyboard_check(vk_up) { sprite_index = red_up_spr direction = 0 speed = min(speed+acceleration,max_speed) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 To samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 a daj ścianie solid, lub pokaż kolizje ściany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Nie ma ściany, ale już sobie poradziłem. Przekopiowałem wszystko do innego obiektu i jest ok. Widocznie to jakaś fanaberia GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 albo odhaczyłeś coś czego odhaczyć nie trzeba było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Może po prostu masz kilka obiektów player_footballer i dlatego piłka szaleje. Spróbuj odwoływać się przez id player_footballer, a nie przez jego object_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Innymi słowy, zamiast ball. czy player_footballer. użyj other. w kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 albo daj solid piłce (mi jak w gierze w kodzie objekt_wall: player.speed=0, musze jej ustawić solid, bo mi nie działa) :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi