Skocz do zawartości

Zablokowane Wszystkie resources w jednym pliku


Lopez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Napotkawszy problem, zwracam się z do Was z prośbą o pomoc.

Potrzebuję zamieścić wszystkie zasoby aplikacji w jednym pliku o dowolnym rozszerzeniu, np. dat.

 

Czego użyć by w jednym pliku zamieścić wszystkie pliki graficzne?

Z tego co się orientuję, to takie rozwiązanie jest zastosowane w Almorze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy chyba uzyto DLLa, nie jestem pewien.

A jesli chcesz zapisac obrazki do jednego pliku, to mozna zrobic w ten sposob:

- narysowac wszystkie na surface

- zapisac surface

- zaszyfrowac

- zmienic rozszerzenie

- wynalezc sposob odczytania wszystkich sprite'ow.

WARNING: strasznie powolne.

Jezeli natomiast uzywasz GM8 Pro, to wystarczy eksportowac zasoby do .gmres (czy tam .gmspr). Tylko ze wtedy zapisuja sie wszystkie zasoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety obydwa rozwiązania odpadają. Dlaczego?

 

Po pierwsze priorytetem w moim projekcie jest optymalizacja i szybkość działania.

Po drugie zasoby zamieszczony w zewnętrznym pliku mają być jak najbardziej chronione od ich edycji i rozpowszechniania.

 

Ale dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze rozwiazanie wcale nie musi odpasc. Dlaczego?

Sprite'y wystarczy zapisac raz, a potem kod zapisywania wyrzucic z gry.

Sprite'y wystarczy tez wczytywac tylko podczas uruchomienia gry (np. daj ladna plansze 'Loading').

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W skrócie (ale w bardzo dużym) w Almorze jest tak:

 

[ilosć grafik] [nazwazasobu][offset][rozmiar][ nazwazasobu][offset][rozmiar] [nazwazasobu][offset][rozmiar] [dane] [dane] [dane]

 

I na początku tworzy się strukturę danych z offsetem pliku (pozycją) gdzie zaczynają się dane jakiegoś zasobu i ile bajtów nalezy wczytać. Te dane o zasobach znajdują się w pierwszych kilkunastu bajtach i są odczytywane w pętli for, a ponieważ pierwsza informacja to ilość grafik to wiadomo ile razy ta pętla for odczytuje kombinacją [nazwazasobu][offset][rozmiar] i pętla kończy się przed danymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie (ale w bardzo dużym) w Almorze jest tak:

 

[ilosć grafik] [nazwazasobu][offset][rozmiar][ nazwazasobu][offset][rozmiar] [nazwazasobu][offset][rozmiar] [dane] [dane] [dane]

 

I na początku tworzy się strukturę danych z offsetem pliku (pozycją) gdzie zaczynają się dane jakiegoś zasobu i ile bajtów nalezy wczytać. Te dane o zasobach znajdują się w pierwszych kilkunastu bajtach i są odczytywane w pętli for, a ponieważ pierwsza informacja to ilość grafik to wiadomo ile razy ta pętla for odczytuje kombinacją [nazwazasobu][offset][rozmiar] i pętla kończy się przed danymi.

 

Dzięki wielkie. O to mi chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...