Lopez Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam ponownie. Napotkawszy problem, zwracam się z do Was z prośbą o pomoc. Potrzebuję zamieścić wszystkie zasoby aplikacji w jednym pliku o dowolnym rozszerzeniu, np. dat. Czego użyć by w jednym pliku zamieścić wszystkie pliki graficzne? Z tego co się orientuję, to takie rozwiązanie jest zastosowane w Almorze. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Wtedy chyba uzyto DLLa, nie jestem pewien. A jesli chcesz zapisac obrazki do jednego pliku, to mozna zrobic w ten sposob: - narysowac wszystkie na surface - zapisac surface - zaszyfrowac - zmienic rozszerzenie - wynalezc sposob odczytania wszystkich sprite'ow. WARNING: strasznie powolne. Jezeli natomiast uzywasz GM8 Pro, to wystarczy eksportowac zasoby do .gmres (czy tam .gmspr). Tylko ze wtedy zapisuja sie wszystkie zasoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 ja bym polecił jakiś dll :) do czytania z rar czy coś :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lopez Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Niestety obydwa rozwiązania odpadają. Dlaczego? Po pierwsze priorytetem w moim projekcie jest optymalizacja i szybkość działania. Po drugie zasoby zamieszczony w zewnętrznym pliku mają być jak najbardziej chronione od ich edycji i rozpowszechniania. Ale dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Pierwsze rozwiazanie wcale nie musi odpasc. Dlaczego? Sprite'y wystarczy zapisac raz, a potem kod zapisywania wyrzucic z gry. Sprite'y wystarczy tez wczytywac tylko podczas uruchomienia gry (np. daj ladna plansze 'Loading'). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=248287&st=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Czerwca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 W skrócie (ale w bardzo dużym) w Almorze jest tak: [ilosć grafik] [nazwazasobu][offset][rozmiar][ nazwazasobu][offset][rozmiar] [nazwazasobu][offset][rozmiar] [dane] [dane] [dane] I na początku tworzy się strukturę danych z offsetem pliku (pozycją) gdzie zaczynają się dane jakiegoś zasobu i ile bajtów nalezy wczytać. Te dane o zasobach znajdują się w pierwszych kilkunastu bajtach i są odczytywane w pętli for, a ponieważ pierwsza informacja to ilość grafik to wiadomo ile razy ta pętla for odczytuje kombinacją [nazwazasobu][offset][rozmiar] i pętla kończy się przed danymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 A wiesz chłopie że natchnąłeś mnie do napisania silniczka? :D Chyba zrobię taki paker/unpaker dla GM'a :) Pomyślę nad tym ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lopez Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 W skrócie (ale w bardzo dużym) w Almorze jest tak: [ilosć grafik] [nazwazasobu][offset][rozmiar][ nazwazasobu][offset][rozmiar] [nazwazasobu][offset][rozmiar] [dane] [dane] [dane] I na początku tworzy się strukturę danych z offsetem pliku (pozycją) gdzie zaczynają się dane jakiegoś zasobu i ile bajtów nalezy wczytać. Te dane o zasobach znajdują się w pierwszych kilkunastu bajtach i są odczytywane w pętli for, a ponieważ pierwsza informacja to ilość grafik to wiadomo ile razy ta pętla for odczytuje kombinacją [nazwazasobu][offset][rozmiar] i pętla kończy się przed danymi. Dzięki wielkie. O to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi