Skocz do zawartości

Gra RTS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem zrobić grę RTS. Dopiero uczę się programu, ale nie mówcie mi że nie zrobie i wogóle bo i tak sie upre i będę robił. Tylko mam małe pytanka:

 

1. Jak zrobić takie menu budowania budynków?? opiszcie wszystko po kolei razem ze skryptami ;)

2. Ma ktoś może Sprity z HOMEWORLD lub OGame lub jakieś takie "kosmiczne" sprity?? bo potrzebuje do mojej gry

3. Jak zrobić kursor? uzyłem gotowca, ale coś nie działa i mi wywalało błąd. Opiszcie co i jak wraz ze skryptami ;)

4. Dlaczego jak mam menu i wejde do kolejnego roomu którym jest help dalej leci ten sam mid i 2 mid włacza sie tylko na 1 sekunde po czym znika a tamten leci dalej?? Może macie jakiś skrypcik na to?? To by było narazie na tyle, bo jak już bede miał sprity to bede umiał zrobić statki tak, zeby jeździły i strzelały ( mam gotowca ;])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem początkującym użytkownikiem, ale myślę że mogę Ci pomóc w niektórych sprawach:

 

1. Lepiej rozwiń opis o co Ci chodzi

 

2. Stronka z linkami do zasobów GM

 

3. Więc tak, rozumiem, że chciałbyś za kursor podstawić dowolnego sprite'a. Zaczynając od początku w ustawieniach gry odznaczasz (robisz tak, aby nie było zaznaczone) "Display the cursor.

 

Następnie zabieramy się za podstawienie samego kursora, w spricie, ustawiasz Anchor point, w miejscu gdzie ma być 'punkt klikania' czyli tak jak szpikulec w standartowym kursorze Win'a.

 

Tworzysz obiekt np. "kursor", a następnie w Evencie Create i Step Wstawiasz klocek 'jump to a given position' a w pola x i y wpisujesz odpowiednio mouse_x i mouse_y .

 

Następnie obiekt 'kursor' wklejasz w dowolne miejsce room'a. I to wszystko- teraz kursor powinien się poruszać wraz z myszką.

 

4. Myślę że powinieneś w drugim room'ie zrobić w Create jakiegoś kontrolnego obiektu (ktory jest tylko w tym roomie) Dać po prostu klocek 'Stop a music' czy jak on się tam zwie.

 

Dość prosto opisałem rozwiązania tych problemów, więc początkujący nie będzie miał z tym problemów :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chodziło mi o takie MENU jak masz w WARCRAFCIE. Masz tam mapke, surowce, i jak klikniesz na budynek to Ci sie pojawiają obrazki i jak klikniesz to wybierasz gdzie wybudowac inny budynek. I np masz główny budynek, stocznie gdzie budujesz statki i inne takie. Rozumiesz??

 

2. Niebardzo wiem któro ściagnąć.. słabo opisane te gify

3. Możesz to bardzoej objaśnić?? Jestem tępy

4. Ale ja chce, żeby wyłączyła się 1 muzyka a poleciała druga. I niechce nigdzie klikać, zeby sięwłączyła ta druga a pierwsza wyłączyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. już wiem jak sie robi kursor. I nawet problem muzyki się sam rozwiązał ( przez przypadek usunąłem jeden skrypt i działa , tylko sie nie bedzie powtarzać.. eh.. zajme sie tym później... to wie ktoś jak sie robi to MENU budowania?? Takei jak w Warcrafcie czy Red Alercie lub Comand & Conquer czy Starcraft. Każdy chyba wie o co chodzi ;) ( to gdzie jest mapa, surowce i tam gdzie sie klika na budyneczek, zeby go wybudowac). I nadal prosiłbym o jakieś kosmiczne SPRITY bo te co dostałem to są dziwnie ponazywane i niebede sciagał wszystkich i potem przesegrowywał te 100 000 spritów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówiłem coś na temat komentowania. Ja czy tak czy siak będę go robił. Nie powstrzymasz mnie. Jak niewiesz lub niechcesz mi pomóc to sie najlepiej nie udzielaj i już. Twoja wypowiedź mi wcale nie pomaga, a tylko zaśmieca forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie ;) Proponuję udzielać konstruktywnych uwag, a kolega Ace Levy, sam osądzi czy uda mu się stworzyć swoje dzieło, czy trzeba by się zabrać za coś prostrzego (ja uciekałem na początku żabą przed samochodami i było w miarę fajnie poznawać wszystkie funkcje i kody na prostych przykładach-to moje zdanie).Osobiście uważam, że przy tworzeniu takiej giery można umrzeć z nadmiaru zmiennych, ale spróbować zawsze można, naturalnie od czasu do czasu zasięgając pomocy od bardziej zaawansowanych, więc bądźmy dobrej myśli i życzmy pomyślnego przebiegu prac :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jest tak źle zaczynać od ambitniejszego projektu. Tylko wówczas najlepiej za każdym razem pisać krótki programi, na którym sprawdzamy jak działa dana funkcja. W większej grze mamy elementy, z którymi nie spotkamy się przy minigierce. (Menu, wczytywanie zasobów, struktury danych, przechodzenie między wieloma pokojami, edycja plansz...) Każde z tych zagadnień to oddzielny programik, przy którym czegoś się uczymy.

Co do przykładów ze strony - ja przyglądałem się uważnie "The Dark Age", i jest to dosyć niechlujnie zrobione. (Przykład - zaobserwujcie zachowanie łuczników. Uciekają zawsze w lewy górny róg, co sprawia, że jak atakują od dołu, to wpadają na wroga.) Nauka na przykładach jest najlepsza moim zdaniem, ale trzeba krytycznie podchodzić akurat w tym wypadku, bo niekoniecznie rozwiązania tam zastosowane są najlepsze. (A nawet dobre).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją jedną z pierwszych gier był RTS. Cienki wyszedł. No ale nie ma rzeczy nie możliwych - you can get it if you really want, jak śpiewał Jimmy Cliff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...