Ace Levy Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Witam. Chciałem zrobić grę RTS. Dopiero uczę się programu, ale nie mówcie mi że nie zrobie i wogóle bo i tak sie upre i będę robił. Tylko mam małe pytanka: 1. Jak zrobić takie menu budowania budynków?? opiszcie wszystko po kolei razem ze skryptami ;) 2. Ma ktoś może Sprity z HOMEWORLD lub OGame lub jakieś takie "kosmiczne" sprity?? bo potrzebuje do mojej gry 3. Jak zrobić kursor? uzyłem gotowca, ale coś nie działa i mi wywalało błąd. Opiszcie co i jak wraz ze skryptami ;) 4. Dlaczego jak mam menu i wejde do kolejnego roomu którym jest help dalej leci ten sam mid i 2 mid włacza sie tylko na 1 sekunde po czym znika a tamten leci dalej?? Może macie jakiś skrypcik na to?? To by było narazie na tyle, bo jak już bede miał sprity to bede umiał zrobić statki tak, zeby jeździły i strzelały ( mam gotowca ;]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michmis Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Jestem początkującym użytkownikiem, ale myślę że mogę Ci pomóc w niektórych sprawach: 1. Lepiej rozwiń opis o co Ci chodzi 2. Stronka z linkami do zasobów GM 3. Więc tak, rozumiem, że chciałbyś za kursor podstawić dowolnego sprite'a. Zaczynając od początku w ustawieniach gry odznaczasz (robisz tak, aby nie było zaznaczone) "Display the cursor. Następnie zabieramy się za podstawienie samego kursora, w spricie, ustawiasz Anchor point, w miejscu gdzie ma być 'punkt klikania' czyli tak jak szpikulec w standartowym kursorze Win'a. Tworzysz obiekt np. "kursor", a następnie w Evencie Create i Step Wstawiasz klocek 'jump to a given position' a w pola x i y wpisujesz odpowiednio mouse_x i mouse_y . Następnie obiekt 'kursor' wklejasz w dowolne miejsce room'a. I to wszystko- teraz kursor powinien się poruszać wraz z myszką. 4. Myślę że powinieneś w drugim room'ie zrobić w Create jakiegoś kontrolnego obiektu (ktory jest tylko w tym roomie) Dać po prostu klocek 'Stop a music' czy jak on się tam zwie. Dość prosto opisałem rozwiązania tych problemów, więc początkujący nie będzie miał z tym problemów :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Pobierz edytowalną wersję gry Purper z oficjalnej strony Game Makera. Jest to pierwsza gra RTS stworzona w GMie i sądzę, że Ci pomoże :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace Levy Opublikowano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 1. Chodziło mi o takie MENU jak masz w WARCRAFCIE. Masz tam mapke, surowce, i jak klikniesz na budynek to Ci sie pojawiają obrazki i jak klikniesz to wybierasz gdzie wybudowac inny budynek. I np masz główny budynek, stocznie gdzie budujesz statki i inne takie. Rozumiesz?? 2. Niebardzo wiem któro ściagnąć.. słabo opisane te gify 3. Możesz to bardzoej objaśnić?? Jestem tępy 4. Ale ja chce, żeby wyłączyła się 1 muzyka a poleciała druga. I niechce nigdzie klikać, zeby sięwłączyła ta druga a pierwsza wyłączyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasmilus Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 No kursor zrobisz inny ale jak masz zarejestrowanego gma rysujesz kursor potem tworzysz nowy obiekt w nim w create dajesz set mause to cursor i tam dajesz jako obrazek ten narysowany kursor no a potem wrzucasz ten obiekt do rooma już kapujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace Levy Opublikowano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 OK. już wiem jak sie robi kursor. I nawet problem muzyki się sam rozwiązał ( przez przypadek usunąłem jeden skrypt i działa , tylko sie nie bedzie powtarzać.. eh.. zajme sie tym później... to wie ktoś jak sie robi to MENU budowania?? Takei jak w Warcrafcie czy Red Alercie lub Comand & Conquer czy Starcraft. Każdy chyba wie o co chodzi ;) ( to gdzie jest mapa, surowce i tam gdzie sie klika na budyneczek, zeby go wybudowac). I nadal prosiłbym o jakieś kosmiczne SPRITY bo te co dostałem to są dziwnie ponazywane i niebede sciagał wszystkich i potem przesegrowywał te 100 000 spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 nie zrobisz rtsa nie znajac podstaw, zreszta znajac podstawy tez rtsa nie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace Levy Opublikowano 29 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Ja mówiłem coś na temat komentowania. Ja czy tak czy siak będę go robił. Nie powstrzymasz mnie. Jak niewiesz lub niechcesz mi pomóc to sie najlepiej nie udzielaj i już. Twoja wypowiedź mi wcale nie pomaga, a tylko zaśmieca forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michmis Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Spokojnie panowie ;) Proponuję udzielać konstruktywnych uwag, a kolega Ace Levy, sam osądzi czy uda mu się stworzyć swoje dzieło, czy trzeba by się zabrać za coś prostrzego (ja uciekałem na początku żabą przed samochodami i było w miarę fajnie poznawać wszystkie funkcje i kody na prostych przykładach-to moje zdanie).Osobiście uważam, że przy tworzeniu takiej giery można umrzeć z nadmiaru zmiennych, ale spróbować zawsze można, naturalnie od czasu do czasu zasięgając pomocy od bardziej zaawansowanych, więc bądźmy dobrej myśli i życzmy pomyślnego przebiegu prac :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Na stronie http://gamemaker.nl/games_edit6.html masz 2 gry strategiczne w *gm6, powinno byc tam wszystko co potrzebujesz do RTS'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maenardil Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Wcale nie jest tak źle zaczynać od ambitniejszego projektu. Tylko wówczas najlepiej za każdym razem pisać krótki programi, na którym sprawdzamy jak działa dana funkcja. W większej grze mamy elementy, z którymi nie spotkamy się przy minigierce. (Menu, wczytywanie zasobów, struktury danych, przechodzenie między wieloma pokojami, edycja plansz...) Każde z tych zagadnień to oddzielny programik, przy którym czegoś się uczymy. Co do przykładów ze strony - ja przyglądałem się uważnie "The Dark Age", i jest to dosyć niechlujnie zrobione. (Przykład - zaobserwujcie zachowanie łuczników. Uciekają zawsze w lewy górny róg, co sprawia, że jak atakują od dołu, to wpadają na wroga.) Nauka na przykładach jest najlepsza moim zdaniem, ale trzeba krytycznie podchodzić akurat w tym wypadku, bo niekoniecznie rozwiązania tam zastosowane są najlepsze. (A nawet dobre). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ace Levy Opublikowano 30 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 No wreszcie ktoś optymistyczny. I dzieki za te gry. Bo pod tą podróbką Red Alerta jest dużo fajnych skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 30 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2006 Moją jedną z pierwszych gier był RTS. Cienki wyszedł. No ale nie ma rzeczy nie możliwych - you can get it if you really want, jak śpiewał Jimmy Cliff. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 I jak ci idzie? robisz dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 o_O pacz na datę ostatniego posta :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się