ichigo the shinigani Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Chciałbym aby mój statek w grze której robie mógł obracać sie o 360 stopni i strzelać w wybranym kierunku(animacje juz mam) Był kiedyś przykład takiego poruszania i strzelania w stylu stickman ale nie potrafię znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 A więc: 1.Naucz się polskiego 2.Jak się naucz to jeszcze sobie utrwal 3.Poczytaj o direction(potrzebny punkt 1 i 2!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Asteroids... Mi się to kojarzy z rzutem z góry i takim małym stateczkiem, którym latasz i strzelasz :P Chyba dobrze kojarzę Łap kod: GML (Step statku) image_angle = direction; // Wymaga wersji PRO switch(keyboard_key) { case vk_left: direction-=6; break; case vk_right: direction+=6; break; case vk_up: if speed < 10 { speed+=2.666 } else speed=10; break; case vk_down: if speed > 0 { speed-=1 } else speed = 0; break; case vk_space: var a; a = instance_create(x+lengthdir_x(10,direction),y+lengthdir_y(10,direction),oPocisk) a.direction = direction a.speed = 15; break; } GML (Create pocisku) speed = 15 Wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Nie mam pro :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 image_index = direction nie image_angle, jesli masz 360 klatek animacji obrotu, to image_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 To zamiast pierwszej linijki wpisz GML image_single = direction * image_number/360; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 coś jest nie tak bo pociski lecą nie z początku statku w tą stronę w którą jest statek obrócony tylko jakoś pod ukosem i jak nacisnę strzałkę w przód to mi statek ciągle przed siebie bokiem leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 coś nie tak z direction chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Masz źle ustawione originy, zły kąt obrazka czy coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Zapamiętaj. Sprite statku musi być zawsze obrócony dziobem w prawą stronę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 nie musi :] wystarczy w create dać GML direction+=90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Ja z przyzwyczajenia zawsze obracam go w edytorze grafiki o 90* :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 nom :] Ale teraz już będziesz wiedział jak to można zrobić inaczej :] A jeśli mas jakieś celowanie czy coś na direction to dajesz: GML direction= direction+90 żeby go obrócić na stałe ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Przykład Jakluba :) https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=115 Pokazuje to i owo, aczkolwiek "nakłada się" twoja prośba Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się