DarkLiquidus Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam! Jestem początkującym jeśli chodzi o pisanie skryptów. Na przykład chcę, aby przy każdej wykonywanej czynności( np. zderzeniu z jakimś obiektem) do zmiennej "u" dodawana była liczba 10. Więc dodaje eventa "collision" z jakimś obiektem, naciskam na klocek execute a piece of code i piszę tam następującego skrypta: { var u; u+=10; } Po tym wszystkim uruchamiam grę i kiedy dany obiekt zderzy się z tym drugim wyskakuje mi błąd: Unknown variable u. A przecież zadeklarowałem ją w skrypcie. Myślę, że popełniam jakiś poważny błąd przy deklaracji zmiennej. Proszę o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Usuń GML var u;I daj w createGML u = 0; ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 bo: var u; - to zmienna tymczasowa, tylko do określonego skryptu i nie mozna sie do niej odwołać z innych obiektów, eventów. normalne zmienne definiujemy(głównie) w create obiektów bez słówka var. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Tymon dobrze radzi, ale w Twoim kodzie byl tylko jeden blad: deklarujac zmienna, nalezy przypisac jej wartosc, np. var u; u = 10 Nie mozna zmieniac wartosci zmiennej, ktorej nie przypisano wartosci :) Ale i tak lepiej tworzyc zmienna w evencie Create. Tak jest wygodniej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...