DarkLiquidus Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam! Jestem początkującym jeśli chodzi o pisanie skryptów. Na przykład chcę, aby przy każdej wykonywanej czynności( np. zderzeniu z jakimś obiektem) do zmiennej "u" dodawana była liczba 10. Więc dodaje eventa "collision" z jakimś obiektem, naciskam na klocek execute a piece of code i piszę tam następującego skrypta: { var u; u+=10; } Po tym wszystkim uruchamiam grę i kiedy dany obiekt zderzy się z tym drugim wyskakuje mi błąd: Unknown variable u. A przecież zadeklarowałem ją w skrypcie. Myślę, że popełniam jakiś poważny błąd przy deklaracji zmiennej. Proszę o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Usuń GML var u;I daj w createGML u = 0; ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 bo: var u; - to zmienna tymczasowa, tylko do określonego skryptu i nie mozna sie do niej odwołać z innych obiektów, eventów. normalne zmienne definiujemy(głównie) w create obiektów bez słówka var. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Tymon dobrze radzi, ale w Twoim kodzie byl tylko jeden blad: deklarujac zmienna, nalezy przypisac jej wartosc, np. var u; u = 10 Nie mozna zmieniac wartosci zmiennej, ktorej nie przypisano wartosci :) Ale i tak lepiej tworzyc zmienna w evencie Create. Tak jest wygodniej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Wielkie dzięki, ale mam jeszcze jedno pytanie. Bo zrobiłem wszystko tak jak mi powiedzieliście, ale po zrobieniu tego wszystkiego wpadłem na pomysł, żeby przy każdym kontakcie obiektu z danym obiektem do punktów gracza pierwszego, bądź drugiego dodawany był 1 punkt. Więc piszę w create player1.score=0; player2.score=0; A potem w pierwszym collision piszę player1.score+=1; A w collision z drugim obiektem piszę player2.score+=1 Ale po zrobieniu tego wszystkiego podczas kontaktu obiektu z danym obiektem wyskakuje mi błąd: unknown variable player1. Proszę jeszcze raz o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 A czy masz obiekt o nazwie player1? Możliwość 2: Wydaje mi się że 'score' to zmienna globalna, zmień ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 boshe, qrwa ya yebany. nieh qrwa zoy chhoy trzasne. - to RZart oczywiście... spóźnienie ;e nie odświerzaane! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 A czy masz obiekt o nazwie player1? Możliwość 2: Wydaje mi się że 'score' to zmienna globalna, zmień ją. Napisałem teraz: player1s=0; player2s=0; i działa. Ale teraz odpisz mi może przy temacie o problemie przy funkcji draw text, bo po zrobieniu tego co mi tutaj powiedzieliście, chciałbym jakoś napisać te punkty, ale nie mogę. Odpisz przy tamtym temacie. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się