Skocz do zawartości

DarkLiquidus

Użytkownicy
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O DarkLiquidus

  • Urodziny 30.07.1996

O mnie

  • Skąd
    Gdańsk
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia DarkLiquidus

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Witam! Od około dwóch tygodni robię gry w gm, więc jestem naprawdę początkujący. Słyszałem, że w gm można robić także gry 3d. Zaciekawiła mnie ta informacja, ponieważ od pół roku robię modele i animacje w programie 3ds max. Nie chcę was pytać o wszystko co związane z programowaniem gry 3d, lecz o to, czy modele z 3ds maxa da się importować do game makera. Proszę o pomoc!
  2. Co masz na myśli mówiąc jakaś tam akcja? Poza tym nie bardzo jeszcze rozumiem sens tablic w gmlu. Nie powiedziałeś jak zrobić coś takiego, żeby po wciśnięciu LPM na obojętnie jaką część rooma(oprócz zamku) znikał interfejs. A co do tego viewa w RTsie to nadal nie wiem jak zrobić przesuwanie się tego ekranu. Mogę napisac w stepie obj_kursor: GML if (x=0 or x=640) then //No i co dalej...</span> Sorry za to, ale dopiero zaczynam przygodę z GM i zadaję bardzo dużo pytań(pewnie głupich).
  3. Dobra Działa! Wpisałem: GML draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha) do draw i działa. Dobra jeszcze ostatnie dwa pytania, bo nie chcę zakładać dla nich nowego tematu. 1. Jak zrobić taki typowy sposób przesuwania ekranu w grze RTS? Mam już viewa, ale teraz jeszcze muszę zaprogramować, żeby ten view się przesuwał w momencie kiedy kursor dotknie krawędzi viewa. 2. Kiedy naciskam zamek to pojawia mi się interfejs. Poprzez kliknięcie LPM w obojętnie jakie miejsce rooma(nie w zamek) ma ten interfejs zniknąć. Jeśli podczas włączonego interfejsu włączyłem budowanie danej jednostki, to po zniknięciu interfejsu ma się ona nadal budować. Kiedy tak się stanie(gracz włączy interfejs, zacznie budować jednostkę, a następnie wyłączy interfejs), to po jego ponownym włączeniu ma się pojawić interfejs ze szkoloną jednostką(domyślne ustawienia są takie, że interfejs pojawia się tylko z ikonkami jednostek możliwych do zbudowania, a dopiero po ich naciśnięciu jednostka zaczyna się budować). Chodzi ogólnie o jakby takie zapisywanie stanu interfejsu, jeśli został on wyłączony. Proszę po raz ostatni w tym temacie o pomoc!!!!
  4. Jestem noobem i nie wiem co to jest index. Wpisałem 1 w indeksie i wyskoczył mi sprite przycisku Quit Game z Menu :(
  5. Nic to nie dało. W draw napisałem tak: GML draw_text(zamek_zolnierz_budowanie.x+15,zamek_zolnierz_budowanie.y+15,czas_teraz) No i jak już mówiłem wyświetla się sam postęp procentowy, bez ikonki.
  6. Pomyślałem, żeby nie robić healtbara tylko liczbę przy ikonce budującego się żołnierza. Ta liczba ma oznaczać postęp procentowy budowy tej jednostki. Udało mi się to zrobić, ale popsuła się inna rzecz. Widoczna jest tylko ta liczba, a ikonka budującego się żołnierza jest niewidoczna...
  7. Wolałbym to zrobić sposobem Dobrego Zioma bo go rozumiem, a tego nie za bardzo. @DobryZiom jeśli masz dostęp do GMa to prosiłbym cię o to, abyś na szybko wpisał sobie ten kod i zobaczył co jest w nim źle. Bez tego nie mam jak robić dalej gry
  8. Działa. Ale jeszcze jedna sprawa. Coś chyba nie wyszło z tym healthbarem. Czarny pasek dochodzi jedynie do 1/5 czerwonego paska, a następnie cały healthbar znika. Ustawiłem czas_wymagany na 10, więc po 10 sekundach powinna zrobić się jednostka. I owszem po 10 sekundach robi się jednostka, ale w momencie, gdy czarny pasek jest w 1/5 swojej drogi. Najśmieszniejsze jest to, że obojętnie jak bym ustawił czas_wymagany, to czarny pasek zawsze idzie z tą samą prędkością, tylko, że po prostu healthbar szybciej znika. Proszę(po raz drugi) o pomoc!!!!
  9. Dużo rzeczy działa. Jedna rzecz mi tylko nie wychodzi. Kiedy naciskam zolnierz_zamek to pojawia mi się tylko healthbar bez ikonki żołnierza(jakby co to mam włożonego sprita do obj budowanie_jednostki_zamek). Bawiłem się trochę z depth, ale i tak nie działa, pojawia się tylko healthbar bez ikonki. Proszę o pomoc raz jeszcze!
  10. Witam! Robię grę strategiczną. Ma być to taki najzwyklejszy RTS. Jak dotąd zrobiłem menu gry :D. Chciałbym się dowiedzieć jak zrobić coś takiego, że po naciśnięciu np. zamku, pojawi mi się interfejs(chyba będę go musiał sam narysować), a w tym interfejsie będzie widniała ikonka np. jakiegoś żołnierza. Po jej naciśnięciu tak jak w każdej strategii ma się pojawić druga ikonka w innym miejscu, która będzie pokazywała postęp budowy danej jednostki. W tym właśnie tkwi problem. Nie mam pomysłu jak zrobić tą animację np. napełniającego się paska(chodzi o postęp budowy). Proszę o pomoc!
  11. Działa! Będę musiał się jeszcze trochę pobawić z originami, bo czasami sprite zmienia się, gdy kursor jest jakieś pół centymetra od obiektu, ale sedno sprawy rozwiązane.
  12. Witam! Mam mały problem. Nie wiem jak napisać pewną instrukcję. Chciałbym aby w momencie, kiedy najeżdżam myszką na dany obiekt, zmieniał mu się sprite. Napisałem pewien kod: GML if (mouse.x and mouse.y)=(obiekt.x and obiekt.y) then with(obiekt) sprite_index=inny_sprite; Niby tutaj jest wszystko dobrze, ale nie wiem do jakiego obiektu i do którego eventa wstawić ten kod. Proszę o pomoc!!!
  13. Tak się składa, że nie bez powodu napisałem ten temat w dziale:"Pytania dla początkujących". Próbowałem coś zrobić, ale po prostu nie mam wystarczających umiejętności.
  14. Witam! Robię grę RPG. Poprzestałem na zrobieniu pierwszego typu potworów. Potwory umieściłem w roomie. No i teraz została rzecz bardzo trudna do zrobienia(jak dla mnie). Chcę zrobić swego rodzaju AI. Chciałbym aby potwory przemieszczały się losowo(w górę, w prawo i lewo, w dół) z jakąś prędkością. Co jakiś czas mają zmieniać kierunek poruszania się. W momencie, kiedy gracz podejdzie do potwora(np. na odległość 250 pikseli), potwór ma automatycznie zacząć zmierzać ku graczowi stosując tylko podstawowe kierunki(góra, prawo, lewo, dół). Proszę o pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...