szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Pamiętacie bossów ze starych gier trza było zniszczyć najpierw działka, a potem np. ręce , a później korpus, tylko nie wiem jak coś takiego zrobić ma ktoś pomysły, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Po prostu poskładaj bossa z kilku obiektów, obiektu rąk, korpusu i nóg... etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Mógłbyś mi napisać przykładzik ? No wiesz że mam niszczyć wszystko w dobrej kolejności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Nie, nie wiem. Powiedzmy tak, korpus można niszczyć tylko gdy zostały zniszczone ręce, więc sprawa jest prosta, przy kolizji obiektu korpusu z pociskiem sprawdzasz czy istnieje obiekt rąk, jeśli nie istnieje to korpus otrzymuje obrażenia. Ręce będą od samego początku zbierać obrażenia więc przy nich nie ma potrzeby dodawania warunków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Ale jak ja mam to tworzyć \, że naprzykład instance kreate, czy jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Co tworzyć? Bossa? Zależy od Ciebie. Równie dobrze możesz go umieścić w odpowiednim miejscu w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Jego części ciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 zalozmy ze boss bdzie mial 3 warstwy skladajace sie z osobnych obiektow. na starcie uwstawiamy zmienna global.boss=3 obiekty warstwy 1 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==3 obiekty warstwy 2 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==2 obiekty warstwy 3 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==1 gdy zniszczysz wszystkie obiekty warstwy 1 to zmniejszasz global.boss o 1 (z 3 do 2) i tak samo gdy zniszczysz wszystkie obiekty warstwy 2 to zmniejszasz global.boss o 1 (z 2 do 1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Możesz je tworzyć z innego obiektu, jasne, ale to nie ma różnicy. Umieść je po prostu w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Maja 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Pamiętaj - nie ma jednego konkretnego sposobu na wszystko. Zrób to tak jak będzie dla Ciebie najprościej. Pamiętaj, że programowanie to nie jest gotowanie zupki chińskiej w trzy minuty, tylko tworzenie dania przy którym trzeba popracować kilka godzin i dobrze doprawić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Spoko, ale jak jeszcze zrobić że w to co mamy strzelać po trafieniu niech miga. A w to co mamy strzelać później niech nic się z tym nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 https://gmclan.org/up6357_12_ec7d6f4f67.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 If(global.boss >2) migaj else obrazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 w moim przykladzie zamiast zniszczenia przy if life<1 wklej GML if h=1 {image_alpha=0.5;h=0} if h=0 {image_alpha=1;h=1} (i create h=1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 @TheMarcQ: zamiast drugiego if, wpisz else if. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 włacha, inaczej nie działa XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 https://gmclan.org/up152_12_160510_gm8_boss.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Danke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Sorka za odświeżenie, ale dałoby rade, aby migało ale dopiero po trafieniu nabojem i nie cały czas tylko chwilke, i aby całe nie znikało tylko gdzieś tak image alpha0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Ojezu jak nie umiesz zrobić takich rzeczy (wystarczy podstawowa obsługa zmiennych) to się nie zabieraj za robienie gry i nie pisz później "programowanie: szpaq99" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Problem rozwiązany !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi