Skocz do zawartości

Zablokowane BoSS


Rekomendowane odpowiedzi

Nie, nie wiem.

 

Powiedzmy tak, korpus można niszczyć tylko gdy zostały zniszczone ręce, więc sprawa jest prosta, przy kolizji obiektu korpusu z pociskiem sprawdzasz czy istnieje obiekt rąk, jeśli nie istnieje to korpus otrzymuje obrażenia. Ręce będą od samego początku zbierać obrażenia więc przy nich nie ma potrzeby dodawania warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozmy ze boss bdzie mial 3 warstwy skladajace sie z osobnych obiektow.

 

na starcie uwstawiamy zmienna global.boss=3

 

obiekty warstwy 1 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==3

obiekty warstwy 2 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==2

obiekty warstwy 3 traca hp w kolizji z pociskami tylko gdy global.boss==1

 

gdy zniszczysz wszystkie obiekty warstwy 1 to zmniejszasz global.boss o 1 (z 3 do 2)

i tak samo gdy zniszczysz wszystkie obiekty warstwy 2 to zmniejszasz global.boss o 1 (z 2 do 1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Pamiętaj - nie ma jednego konkretnego sposobu na wszystko. Zrób to tak jak będzie dla Ciebie najprościej. Pamiętaj, że programowanie to nie jest gotowanie zupki chińskiej w trzy minuty, tylko tworzenie dania przy którym trzeba popracować kilka godzin i dobrze doprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ojezu jak nie umiesz zrobić takich rzeczy (wystarczy podstawowa obsługa zmiennych) to się nie zabieraj za robienie gry i nie pisz później "programowanie: szpaq99"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...