CTRL Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witajcie, mam taki jeden problem. chciałbym zrobić health bara w oparciu o background, czyli tak jak pasek HP-MANA-EXP w almorze. from up thx. Btw. Almora Online Rulzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Mógłbyś bardziej wytłumaczyć, bo nie grałem w Almorę ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Nie ma łysego koloru, tylko takie cienie i różne kolory. chyba background. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 draw_sprite_stretched Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Hmmm... jak to wykorzystać wykorzystując zmienną np health? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 rysujesz taki pasek do hp o pelnym rozmiarze [maxymalnym] teraz musisz obliczyc aktualna szerokosc dla danego hp ukladasz prosta proporcje, zakladajac ze max hp to 100, tego ucza w szkole hm? health / 100 = x / sprite_get_width(sprite_hp_bara) czyli x = sprite_get_width(sprite_hp_bara) * health / 100 draw_sprite_part(sprite_hp_bara, -1, 0,0, x, sprite_get_height(sprite_hp_bara), pozycjax, pozycjay, ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 draw_background_part Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 po co background_part nie lepiej sprite_part? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Bo to wszystko jedno, a chciał z background to ma ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Prosze Bardzo o to Kod : SCRIPTS: (o nazwie scr_pasek_zycia) GML var pasek, czas, czas_max, dlugosc, xx, yy, xx1, yy1, kolor, kolor1; xx = argument0; yy = argument1; xx1 = argument2; yy1 = argument3; czas = argument4; czas_max = argument5; dlugosc = xx - xx1; pasek = ( czas / czas_max ) * dlugosc; kolor1 = draw_get_color(); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(xx-1,yy-1,xx1+1,yy1+1,false); draw_set_color(kolor1); kolor = merge_color(c_red,c_lime,czas/czas_max); draw_rectangle_color(xx,yy,xx-pasek,yy1,kolor,kolor,kolor,kolor,false); DRAW bohatera, worga: GML scr_pasek_zycia(x-20,y+20,x+20,y+25,punkty_zycia,punkty_zycia_max); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Prosze Bardzo o to Kod : SCRIPTS: (o nazwie scr_pasek_zycia) GML var pasek, czas, czas_max, dlugosc, xx, yy, xx1, yy1, kolor, kolor1; xx = argument0; yy = argument1; xx1 = argument2; yy1 = argument3; czas = argument4; czas_max = argument5; dlugosc = xx - xx1; pasek = ( czas / czas_max ) * dlugosc; kolor1 = draw_get_color(); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(xx-1,yy-1,xx1+1,yy1+1,false); draw_set_color(kolor1); kolor = merge_color(c_red,c_lime,czas/czas_max); draw_rectangle_color(xx,yy,xx-pasek,yy1,kolor,kolor,kolor,kolor,false); DRAW bohatera, worga: GML scr_pasek_zycia(x-20,y+20,x+20,y+25,punkty_zycia,punkty_zycia_max); toć on chciał ze sprita a nie ze zwykłego prostokąta. masz, przerób sobie: https://gmclan.org/up1558_11_pasek_zycia__butle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Nie chciałem komentować aby assasin nie nabił posta. pomyślałem to samo i poczekałem. THX. przykład sprawdzę jutro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 nie łatwiej zrobić dwa sprite'y (tlo i sam healthbar(on sam ma mieć 1px długości)) GML draw_sprite_ext( spr_healthbar, image_index, view_xview+20, view_yview+20, life, 1, 0, image_blend, 1 ); draw_sprite_ext( spr_tlo, image_index, view_xview+20, view_yview+20, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); ale jeśli masz już healthbar o długości np.100px to ustaw tam life/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 @Lordis Nie ładnie to tak kopiować z przykładu Pietera i mówić że to własne... Dokładnie to jest skrypt "draw_health" (btw. "przykłąd walki a'la Tibia") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Czy on powiedział że to własne? to wymyślił Mark Overmarsk (czy jakoś tak) kurna :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 @ VaDeUrU: Tu to mnie zdenerwowałes i zagiołeś naraz xD ! Poweidz mi gdzie w mojej wypowiedzi jest chociaż JEDNO słowo "Mój" albo "Moje" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 nie ma, ale moje jest najlepsze :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się