krzysio664 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam, Zrobiłem edytor map do gry w GM-ie. On tworzy mapy dowolnej wielkości, dodaje obiekty oraz szyfruje je w dowolny format np. ".lev" albo coś w tym rodzaju. Chciałbym zrobić wielką mapę lecz gdy włączam ją strasznie się tnie, dałem że wszystko znika poza viewem lecz nie daje to efektu. Macie jakieś propozycje na optymalizacje? Może zrobić wiele mapek które się łączą, albo wielka mapa a obiekty w innym pliku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 To że obiektów nie widać poza viewem wiele nie daje.. Skrypty zawarte w nim nadal się wykonują przez co wydajność spada na łeb na szyję. Może spróbuj z deactivate? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 instance_deactivate() i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 sprawdź czy przy tworzeniu obiektów przy kliknięciu myszy tworzy się jeden obiekt a nie kilka, jak kiedyś robiłem edytor to przytrzymanie przez chwile klawisza skutkowało tworzeniu ok 30 obiektów, co znacznie uniewydatnia gre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jesli podloze robisz z obiektow, to strasznie to spowalnia gre. Do tego edytora daj obsluge tilesetow, one niech sluza za podloze, kafelki itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Tilset w sensie background? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 w sensie kawałki backgrounda. nie są ustawiane jeden obok drugiego, tylko możesz przykleić sobie gdzie chcesz po kawałku, albo dwóch. przy tworzeniu roomów masz zakładkę tiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ale też nie przesadź, ustawiałem kiedyś mape z kafli 100x100 i była mapa 60 na 60 kafli to fps spadał że szok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 więc ustawiłeś mape 6000 x 6000 i na tym 3600 kawałków bg. Ja sie nie dziwię że spadało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 więc ustawiłeś mape 6000 x 6000 i na tym 3600 kawałków bg. Ja sie nie dziwię że spadało Nie tylko, zmniejszałem też wielkość kawałków bg do 64x64 i fpsy równie spadały. Doszedłem do wniosku że lepiej będzie rysowanie w obiekcie i deaktywowanie bo tilesów jakoś deaktywować nie potrafie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Bo wygląda na to że optymalizacja kolizji z tilesami leży w gmie i to nisko. Dezaktywacja ftw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się