Skocz do zawartości

Pytanie o Strzelanie


Rekomendowane odpowiedzi

Pozwólcie że zacytuje faq:

tak jak powiedział kolega 5 postów wyżej punkt 17.

17. Jak zrobić 'strzelanie'?

W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy nacisnięciu wybranego klawisza):

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obiekt_pocisk);

}

W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów:

GML
vspeed = (-10); //strzelanie do góry

vspeed = (10); //strzelanie w dół

hspeed = (10); //strzelanie w prawo

hspeed = (-10); //strzelanie w lewo</span></span>

 

E. A może ci chodziło o klocek w który trzeba wpisać ten kod no to też jest w faq punkt 9.

9. Gdzie powinienem wpisać te wszystkie skrypty w GMLu?

Istnieje specjalny klocek 'Execute a piece of code'. Znajduje się on w zakładce 'control'. Klocek ten dodajemy do obiektów, które tworzymy tak samo jak inne zasoby - w menu 'Add->Add Obiect'.

Możesz też używać 'Scriptów', które tworzysz jak inne zasoby gry - klikając w menu 'Add->Add Script'. Zastępują one funkcje i pozwalają na wielokrotne wykonanie tego samego kodu. Używa się ich za pomocą klocka 'Execute Script' w zakładce 'control'. Ostatnią możliwością wpisania skryptów jest Creation Code Room'u. Znajdziemy go w settings nowo utworzonego roomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...