ALT Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 GML (Create) Walk = 0 Jump1 = 0 Jump2 = 0 Stand = 0 //zmienna lvl up = 0 //inne h = 0 GML (BeginStep) if up = 0 { Walk = PlayerWalk Jump1 = PlayerJump Jump2 = PlayerJump2 Stand = Player } if up = 1 { Walk = WalkDance Jump1 = JumpDance Jump2 = Jump2Dance Stand = StandDance } //inne if hspeed = 3 { h = 1 } if hspeed=-3 { h=-1 } if h = 1 { image_xscale = 1 } if h=-1 { image_xscale=-1 } GML (Step) if keyboard_check(vk_right) { sprite_index = Walk image_xscale = 1 hspeed = 3 if vspeed < 0 or vspeed > 0 { sprite_index = Jump1 image_xscale = 1 } } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index = Walk image_xscale=-1 hspeed = -3 if vspeed < 0 or vspeed > 0 { sprite_index = Jump1 image_xscale=-1 } } if keyboard_check(vk_up) { if !place_free(x,y+1) vspeed = -7 } if place_free(x,y+1){gravity = 0.5} else{gravity = 0} gravity_direction = 270; if hspeed = 0 { sprite_index = Stand if vspeed < 0 or vspeed > 0 { sprite_index = Jump2 } } te np.Jump2 to zmienne,a teraz pytanie,jak zrobić żeby sprawdzało jaką zmienną ostatnim razem użyto,bo chce zrobić kopanie ale ponieważ one odbywa się kiedy oPlayer stoi to chciałbym by kopało w kierunku jakim ostatnio byl kierunek ruchu bohatera,zamiast dwoch spritów chodzenia w lewo i prawo używam image_xscale.(kod sam pisałem :thumbsup: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Nie da sie chyba sprawdzic ostatnio uzytej zmiennej, moze sprawdzaj sprite_xscale? Albo zrób osobną zmienną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Maja 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 GML ostatnio_uzyta_zmienna = 'costam'; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się