ZyperPL Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 GML if(y<0) { room_goto(water_start) y=room_height-10; } if(y>room_height) { room_goto(map4) y=10; } Chciałem zrobić, aby gdy spadnie się na dół w map4, przejść do góry rooma water_start. Wywala mi błąd :< Co jest źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Używasz view'a? Jaki błąd Ci wywala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Viewa nie używałem, błąd już naprawiłem powinno być: GML if(y<0) { room_goto(map4) y=room_height-10; } if(y>room_height) { room_goto(water_start) y=10; } Teraz mam jeszcze dziwny problem ;/ Gdy przechodzę z powrotem, czyli w water_start skacze ponad ten room. To nie przenosi mnie tam gdzie powinno, tylko do całkiem innego roomu ;/ Tak jakby było room_goto_previous, a jest room_load(map4) ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Może przeskakujesz przez lewą krawędź room'a i przenosi gracza do poprzedniego room'a. Wstaw do warunku if(y<0) jeszcze x=100; i zobacz co się stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Nadal, to samo, tylko teraz jak przeskocze do innego rooma to już "na zawsze". Wcześniej po chwili wracałem, i spadałem tam gdzie skoczyłem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Coś pokręcone to wszystko jest ;/ Sry, za double ale nikt nie pomaga :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Napisz co to za błąd jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Teraz mam jeszcze dziwny problem ;/ Gdy przechodzę z powrotem, czyli w water_start skacze ponad ten room. To nie przenosi mnie tam gdzie powinno, tylko do całkiem innego roomu ;/ Tak jakby było room_goto_previous, a jest room_load(map4) ;/:P To sprawdzaj kiedy jest w tym roomie, czy wyskoczył ponad jego "górną granicę" i jeśli tak to przenoś (room_goto(...)) do tego roomu co chcesz. Tak zapewne masz, to może źle warunek stawiasz, lub zły room podajesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Odświeżam temat... Mam prośbę... Napisał by ktoś prosty i szybki "roomozmieniacz"? Zmienia room pionowo i poziomo na inny. Tj. ustawiam jakoś z 50 roomów i pionowo i poziomo. I łatwo się miedzy nimi przemieszczam? Miejsce w creditasach gwarantowane :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 if y=1000000000000000 { room=1234574 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Tak, i w każdym roomie objekt który zmienia "room=?"? Chodzi mi o coś bardziej prostego w obsłudze... :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Co do poprzedniego? Persistent w obiekcie gracza? Wtedy jak wracasz on nadal jest na starej pozycji, zatem warunek nadal jest spełniony :) Kod cofnięcia powinien być przed room_goto(); A jeśli już rozwiązałeś, to na przyszłość innym się przyda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Tak, tyle, że mogę tak przechodzić używając room_goto_next, podobnie z powrotem, ale sprawa się komplikuje gdy chcę skoczyć (widok z boku, 2d) w dziurę i przelecieć do całkiem innego rooma :> Potem w tym następnym roomie chcę iść w prawo/lewo, a potem znowu do góry... :> Musiałbym w każdym roomie zrobić specjalne obj. Dlatego zwracam się z prośbą o napisanie czegoś prostrzego, bo sam nic nie mogę skombinować... Edit: Takie małe pokazanie jak to wygląda wizualnie: http://img249.imageshack.us/i/room.png/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się