pamparampa Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Witam. Mój problem polega na tym że chcę, aby obiekt po wciśnięciu myszy tworzył się w którymś z 13 miejsc które sobie określiłem i program ma losować w którym. Próbowałem to robić z random(). Wyglądało to tak, że napisałem sobie zmienna=random(13) i do każdego przypadku robiłem if zmienna==ileś xx=ileś yy=ileś a potem instance_create(xx,yy,obiekt) ale game maker twierdził że nie zna zmiennych xx i yy. Próbowałem też instance_create(choose(tutaj napisałem wszystkie miejsca x),choose(tutaj wszystkie y) ,obiekt) ale w tym przypadku on mi tworzy ten obiekt we wszystkich 13 miejscach. Może mi ktoś wyjaśnić co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 GML switch(round(random(13))) { case 0:{instance_create(x,y,bzium);} case 1:{instance_create(x,y,bzium);} case 2:{instance_create(x,y,bzium);} case 3:{instance_create(x,y,bzium);} ... } random zwraca ulamek nalezy dodac round(random(x)) lub floor() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Jak tak robię to reż mi tworzy ten obiekt w każdym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Ustawiłeś to w stepie? Jeśli tak, to dlatego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 ustawiłem to w global left pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 GML switch(round(random(13))) { case 0:{instance_create(x,y,bzium);} break; case 1:{instance_create(x,y,bzium);} break; case 2:{instance_create(x,y,bzium);} break; case 3:{instance_create(x,y,bzium);} break; ... } ktoś zjadł break :) Wtedy switch przeleci wszystko :) (To zarówno wada jak i zaleta, zależy od przypadku). W GM8 można też napisać GML switch( irandom(13) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Teraz działa dobrze. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się